خبرگزاری کار ایران

محمود حجتی تاکید کرد:

ایجاد زنجیره تولید نهاده‌های غذایی راه‌حل حذف دلال‌ها

asdasd
کد خبر : ۶۷۲۲۴۱

وزیر جهاد کشاورزی بر ضرورت ایجاد زنجیره تولید نهاده‌های غذایی تا سفره مردم برای کاهش هزینه‌ها، حذف واسطه‌های غیرضروری و دستیابی تولیدکنندگان به ارزش افزوده بیشتر تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، محمود حجتی در نشست با مدیران و تشکل‌های عشایری افزود: با توسعه زنجیره تولید گوشت قرمز ضمن تامین و توزیع بموقع نهاده‌های با کیفیت، بهره‌گیری از نژادهای پربازده و چندقلوزا و همچنین تعلیف، کشتار و عرضه مستقیم دام به بازار توسط اتحادیه‌ها و تشکل‌های عشایری، تولید و درآمد عشایر افزایش می‌یابد.

حجتی یادآوری کرد: 750 هزار هکتار زمین زراعی در اختیار 213 هزار خانوار عشایری کشور قرار دارد.

به گفته وی، میانگین اراضی کشاورزی در اختیار عشایر با متوسط زمین‌های در اختیار کشاورزان برابر است و باید رد زراعت در جامعه عشایری در کنار دامداری، صنایع دستی و گردشگری مورد توجه قرار گیرد.

وی زراعت گیاهان دارویی در مناطق عشایری را از راه های افزایش سطح درآمد عشایر بیش از متوسط درآمد شهری دانست و اضافه کرد: کشاورزان استان گلستان با کشت دیم گل‌گاوزبان توانسته‌اند 600 کیلوگرم محصول در هر هکتار برداشت کنند و هر کیلوگرم گل گاوزبان را با قیمت 180 هزار تومان به فروش برسانند.

وزیر جهاد کشاورزی یادآوری کرد: افزایش سرمایه صندوق حمایت از سرمایه‌گذاری بخش عشایری، اختصاص یک درصد از منابع صندوق توسعه ملی و همچنین انتقال سرمایه‌های غیر منقول سازمان امور عشایر به اتحادیه ها و تشکل های عشایری از اتفاقات بی سابقه در این بخش بوده است.

حجتی ادامه داد: جنگ‌ روانی اساس جنگ اقتصادی دشمن است و وظیفه ملی داریم اقدام‌ها و توفیق‌های به دست آمده در نظام اسلامی را در مقایسه با گذشته اطلاع‌رسانی و تبیین کنیم.

وی تصریح کرد: دشمن با جنگ‌ روانی دنبال ایجاد یأس در مردم و اخلال در نظام اقتصادی کشور است و متاسفانه کسانی داخل ناآگاهانه در مسیر جنگ روانی دشمنان ملت و نظام حرکت می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز