خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه اتاق‌های بازرگانی عراق مطرح کرد:

آمادگی بانک‌های عراق برای تاسیس بانک مشترک بین دو کشور

asdasd
کد خبر : ۶۷۲۰۵۳

رئیس اتحادیه اتاق‌های بازرگانی عراق گفت: در شرایطی که با اعمال تحریم‌ها روابط بانکی برای ایران با سایر کشورها بسیار سخت شده اگر بانک‌های خصوصی ایران تمایل داشته باشند می توانیم بانک مشترک تاسیس کنیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا در نشست مشترک هیئت تجاری ایران و عراق محمدجعفر الحمدانی رئیس اتحادیه اتاق‌های بازرگانی عراق با تشکر از مهمان‌نوازی ایرانی‌ها و خصوصا همکاری‌های اتاق بازرگانی ایران گفت:  جا دارد که  از مردم و مسئولین ایران تشکر ویژه‌ای داشته باشم ایران تنها کشوری بود که زمان حمله داعش به کشورمان تمام امکانات نظامی و غیرنظامی خود را برای حفظ تمامیت ارضی عراق به کار برد و امروز شاهد پیروزی دو کشور ایران و عراق بر تروریست‌ها هستیم.

وی ادامه داد:‌ اکنون وقت آن است که مراودات تجاری دو کشور تقویت شود و بخش خصوصی در این بین نقش اساسی دارد ما در سال گذشته افتخار میزبانی از هیئت تجاری ایران را داشتیم و در همان زمان با صحبت‌هایی که با آقای شافعی انجام دادیم اراده خود را بر حل مشکلات موجود قرار دادیم. برخی از مشکلات به مروز زمان حل خواهد شد و با توجه به روابط عالی سیاسی دو کشور به زودی شاهد حل مشکلات در خصوص صدور ویزا و حمل و نقل خواهیم بود.

وی با اشاره به اعمال تحریم‌ها بر علیه ایران گفت: بخش خصوصی عراق بدون توجه به تحریم‌ها روابط خود را با ایران ادامه خواهد داد. به طوری که در شش امتیاز اخیر شاهد شلوغ‌ترین روزها در مرزهای دو کشور بودیم. البته پایین‌ آمدن ارزش تومان نسبت به دلار نیز تاثیر زیادی داشته است. این مساله یک شمشیر دولبه است و شاید در کوتاه‌مدت به ضرر شرکت‌های تولیدی کوچک باشد اما ایران را در مقابل تحریم‌ها تقویت خواهد کرد.

وی ادامه داد: مرز طولانی دو کشور و روابط تاریخی باعث شده که تجارت سابقه دیرینه داشته باشد و وظیفه ما به عنوان اتاق‌های بازرگانی این است که آنها را ساماندهی کنیم و در سطح عالی گسترش دهیم.

الحمدانی با اشاره به اهمیت مراودات بانکی بین دو کشور گفت: اکنون با اعمال تحریم‌ها روابط بانکی برای ایران با سایر کشورها بسیار سخت شده است. ما می‌توانیم با استفاده از بانک‌های محلی عراق در این خصوص کمک کنیم و اگر بانک‌های خصوصی ایران تمایل داشته باشند بانک مشترک تاسیس کنیم.

وی در خصوص کیفیت کالاهای ایرانی گفت: در روزهای اخیر مشکلاتی در خصوص استاندارد داشتیم متاسفانه برخی محصولات ایرانی با استانداردهای بین المللی و عراق همخوانی ندارد و این باعث ضربه زدن به تولید ایران خواهد شد و امیدواریم اتاق بازرگانی این مورد را پیگیری کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز