خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق بازرگانی ایران بیان کرد:

عمده روابط اقتصادی ایران و عراق بر اساس مراودات بخش خصوصی است /عدم تاثیرپذیری روابط از اتفاقات سیاسی

asdasd
کد خبر : ۶۷۲۰۳۷

شافعی گفت: عمده روابط اقتصادی دو کشور بر اساس مراودات بخش خصوصی است پس آنچنان از اتفاقات سیاسی تاثیرپذیر نیست. ما معتقدیم که در این مرحله باید تجار دو کشور با هوشیاری عمل کنند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، در نشست مشترک هیئت تجاری ایران و عراق که در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد، غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به روابط قدیمی و استراتژیک دو کشور گفت: عراق همواره یکی از شرکای اصلی کشور بوده و بخش خصوصی نیز همواره به دنبال توسعه این روابط‌ بوده است ما می‌توانیم از طریق انتقال تکنولوژی و تجربه این روابط را توسعه بدهیم هر چند به رغم روابط سیاسی خوب دو کشور هنوز مشکلاتی وجود دارد.

وی ادامه داد: در ملاقاتی که ما با آقای الحمدانی در اسفندماه داشتیم مقرر شد برخی از این مشکلات حل شود و ایشان نیز قول همکاری دادند در حال حاضر مهمترین مشکلات ما روابط بانکی و پوشش بیمه‌ای است. دوم، تسهیل در امور رفت و آمد حجاج و خصوصا برای مهندسین و کارگران ایرانی است. سوم آنکه اختلاف تجاری احتمالی و مطالبه پیمانکاران خصوصا در بخش فنی و مهندسی اتاق‌ها باید نقش پررنگی داشته باشند زیرا در روابط اقتصادی دو کشور تاثیر مستقیم می‌گذارد.

شافعی تصریح کرد: در دو سال اخیر به رغم مشکلات و تنگ‌نظری‌های فراوان دو کشور ایران و عراق هیئت‌های تجاری زیادی با یکدیگر مبادله کردند و امروز شرایط بهتری برای آینده دو کشور متصور است.

شافعی تصریح کرد: عمده روابط اقتصادی دو کشور بر اساس مراودات بخش خصوصی است پس آنچنان از اتفاقات سیاسی تاثیرپذیر نیست. ما معتقدیم که در این مرحله باید تجار دو کشور با هوشیاری عمل کنند.

رئیس اتاق بازرگانی ایرانی در پایان تصریح کرد: این اتاق همتای برادران عراقی خود برای توسه روابط دو کشور خصوصا در زمینه‌های صنایع پتروشیمی، حمل و نقل، توریسم درمانی و خدمات فنی و مهندسی همکاری خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز