خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه سمساران و امانت فروشان در گفت‌وگو با ایلنا:

مردم توانایی تعویض وسایل قدیمی و کهنه را ندارند/جنس دست دوم در بازار کم شده است/ همکاران‌‌مان در حال تغییر شغل هستند

asdasd
کد خبر : ۶۷۱۱۲۲

رئیس اتحادیه سمساران و امانت فروشان گفت: وضعیت مالی و قدرت خرید مردم در سال جاری به حدی کاهش داشته که الان ترجیح می دهند هر طوری شده با جنس قدیمی و حتی معیوب خود بسازند زیرا توانایی خرید کالای نو را ندارند و عملا بازار دست دوم فروشی تعطیل شده است.

داود عبدالهی فرد در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در خصوص وضعیت فروشندگان کالای دست دوم گفت: با توجه به اختلاف قیمت کالای نو و دست دوم که هر روز بیشتر می‌شود مردم دیگر به سختی وسایل خود را تعویض یا تبدیل به احسن می‌کنند و میزان خرید و فروش در صنف ما به حداقل رسیده است.

رئیس اتحادیه سمساران و امانت فروشان تصریح کرد: وقتی مردم قدرت مالی داشته باشند و پول در جریان باشد وسایل قدیمی و کهنه خود را تعویض می‌کنند و آن را تبدیل به احسن می‌کنند هر چند الان تصور این است که با افزایش قیمت‌ها افرادی که خواهان کالای دست دوم هستند بیشتر می‌شوند اما الان جنسی در بازار نیست که بخواهیم آن را به مشتری ارائه دهیم و به طور کلی در تمام کالاها زمینه جنس دست دوم کم شده است.

وی افزود: وضعیت مالی و قدرت خرید مردم در سال جاری به حدی کاهش داشته که الان ترجیح می‌دهند هر طوری شده با جنس قدیمی و حتی معیوب خود بسازند زیرا توانایی خرید کالای نو را ندارند و عملا بازار دست دوم فروشی تعطیل شده است.

عبدالهی فرد تصریح کرد: علاوه بر این مسائل، فعالیت سایت‌ها و کانال‌هایی که کالای دست دوم می‌فروشند ضربه سهمگینی به ما زده است.

وی گفت: تا پیش از این سمسار و امانت فروش به عنوان واسطه بین فروشنده و خریدار قرار داشت اما الان فرد با گرفتن چند عکس و گذاشتن آن در سایت، مستقیم با خریدار ارتباط برقرار می‌کند این در حالیست که به دلیل عدم نظارت کافی بر روی اجناسی که در این سایت‌ها عرضه می‌شود شاهد تخلفاتی در این حوزه بوده‌ایم به طوری‌که در جلسه‌ای که با فرمانداری و رئیس پلیس آگاهی تهران داشتیم ایشان بیان کردند که 190 مورد کالای مسروقه فقط در یکی از این سایت‌ها کشف شده است.

وی افزود: نوع دیگر کلاهبرداری که این روزها رونق گرفته بدین صورت است که یک کالایی را با نصف قیمت عرضه می‌کنند و در مقابل از خریدار می‌خواهند که در ازای نگه داشتن کالا برای آنها مبلغی را به کارت آنها واریز کند در طول یک یا دو روز از چندین نفر به همین ترتیب پول اخذ و سپس موبایل خود را خاموش می‌کنند و دیگر جوابگو نیستند.

رئیس اتحادیه سمساران و امانت فروشان ادامه داد: با وجود این موارد شاهد ریزش اعضای این اتحادیه بودیم زیرا دیگر فعالیت در این حوزه به صرفه نیست و اکثر همکاران ما در حال تغییر شغل هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز