خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت خط و ابنیه فنی راه آ‌هن:

راه‌آهن مراغه و قزوین – رشت آماده بهره‌برداری است / آماده همکاری با آ‌ستان و قرارگاه در پروژه‌های عمرانی هستیم

asdasd
کد خبر : ۶۷۱۰۳۷

مدیرعامل شرکت خط و ابنیه فنی راه آ‌هن با بیان اینکه دو پروژه ریلی راه‌آهن مراغه – ارومیه و قزوین – رشت آماده بهره‌برداری است، گفت: بر اساس سند چشم انداز 20 سال آینده یکی از مهمترین سیاست‌ها در بخش ریلی اتصال کریدورهای شمال – جنوب و شرق به غرب به شبکه سراسری ریلی است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، مصطفی معینی در نشست خبری امروز با بیان اینکه در پروژه‌های ریلی توانسته‌ایم برای هفت هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغال‌زایی داشته باشیم اظهار داشت: در چهار نقطه کشور کارخانه فرآورده‌های بتنی و فرآورده‌های چوبی مشغول به کار داریم که 70 درصد شبکه ریلی تحت تعمیر و سرویس‌دهی شرکت خدمات مهندسی خط و ابنیه فنی راه آهن هستند.

وی ادامه د اد: همچنین از 17 منطقه راه آهن در ایران، نگهداری، سرویس و تعیمرات 11 منطقه را در دست داریم.

معینی با اشاره به پروژه‌های ریلی این شرکت در سطح کشور اظهار داشت: راه‌آهن شمال، سمنان، مشهد، هرمزگان، اصفهان، زاگرس نشین (بعد از اراک تا اندیمشک) راه آهن شمال غرب تا مراغه و راه آهن تهران (مرکزی) پروژه ریلی در دست کار داریم.

وی با اشاره به سند چشم انداز صنعت ریلی تا 20 سال آینده گفت: یکی از مهمترین سیاست‌ها در بخش ریلی اتصال کریدورهای شمال – جنوب و شرق به غرب به شبکه سراسری ریلی است.

مدیرعامل شرکت خدمات مهندسی خط و ابنیه فنی راه آ‌هن با اشاره به اهمیت راه آهن قزوین رشت آستارا گفت: در حال حاضر بار از هلسینکی به هند 45 روزه می‌رسد که با احداث راه‌آهن قزوین رشت آستارا این مدت زمان به 21 روز کاهش می‌یابد.

وی با بیان اینکه راه آهن قزوین رشت تا یک ماه آینده عملیات ریل گذاری آن به اتمام می‌رسد افزود: کل خط قزوین – رشت در شش ماهه دوم امسال قابل بهره‌برداری است و دولت می‌تواند آن را به بهره‌برداری برساند.

معینی ادامه داد: این راه‌آهن 285 کیلومتر خط فرعی و اصلی دارد که 50 درصد آن در شرایط دشت، 40 درصد در شرایط کوهستانی و 10 درصد در تپه ماهور قرار دارد.

مدیرعامل شرکت خدمات مهندسی خط و ابنیه فنی راه آ‌هن با بیان اینکه 80 دستگاه پل به طول 13 کیلومتر در این مسیر ساخته شده است، گفت: ریل گذاری در پل‌ها با بالاترین تکنولوژی یعنی اسلب تراک است.

معینی ادامه داد: یکی از سخت‌ترین پروژه‌های ریلی راه آهن قزوین رشت بوده که ارتفاع آن از سطح دریا در کوهین از 1500 متر شروع می‌شود و در رشت به سطح دریا می‌رسد.

وی درباره پروژه راه آهن مراغه – ارومیه هم گفت: این پروژه هم به طول 185 کیلومتر آماده بهره‌برداری است 85 کیلومتر از آن در سال‌های گذشته به بهره‌برداری رسیده و مابقی با احتساب خطوط فرعی و اصلی امسال به افتتاح می‌رسد. دراین صورت آذربایجان غربی هم از شهر مراغه به شبکه ریلی متصل خواهد شد.

معینی با بیان اینکه 500 کیلومتر احداث خط دوم ریلی را در دستور کار قرار داده‌ایم گفت: مهمترین اصل در اجرای پروژه‌ها ارتقای ایمنی مسیر ریلی است و در این راستا توانستیم خط جنوب را بازسازی کنیم که باعث کاهش چشمگیر سوانح از جمله خروج واگن‌های باری از ریل در این مناطق شد.

وی اظهار داشت: 140 کیلومتر خط دوم اندیمشک – اهواز و 140 کیلومتر اهواز – سربندر را در دست اقدام داریم همچنین 30 کیلومتر از خط سوم و چهارم خط حومه ای ورامین – گرمسار را در حال اجرا داریم.

وی با اشاره به اتصال چشمه‌های بار به ریل گفت: یکی از سیاست‌های مهم وزارت راه و شهرسازی اتصال چشمه‌های بار به شبکه های ریلی است که در این راستا 15 کیلومتر اتصال مجموعه فولاد زرند به شبکه ریلی در کرمان را در حال اجرا داریم.

معینی با اشاره به بازسازی خطوط مترو گفت: پس از 18 سال خط مترو فلکه دوم متروی صادقیه – کرج را بازسازی کردیم و ایمنی آن افزایش پیدا کرد.

وی با اشاره به صدور خدمات فنی و مهندسی اظهار داشت: با کشورهای عراق، سوریه، ترکمنستان و افغانستان برای صادرات محصولات خود در حال مذاکره هستیم.

وی درباره وضعیت پروژه‌های عمرانی پس از افزایش قیمت ارز و رشد تورم گفت: اجازه ندادیم هیچ پروژه‌ای بر زمین بماند و اتفاقا در شرایط اعمال تحریم‌ها موفق به ورود هفت دستگاه از ماشین‌آلات ریلی شدیم که ساخت اتریش بود و از طریق کشور کره آن را وارد کشور کردیم.

معینی همچنین با اشاره به وضعیت سهام شرکت که از زیرمجموعه‌های مجموعه امیرمنصور آریا بوده است، گفت: سهام این شرکت هنوز وارد بورس نشده و همچنان با مالکیت قبلی کارها ادامه پیدا می‌کند تا سهامداران تصمیم جدیدی بگیرند.

وی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه با توجه به شرایط کار با حضور شرکت‌های پیمانکاری وابسته به نهادهای نظامی و حاکمیتی از جمله آستان قدس و قرارگاه خاتم الانبیا چگونه است گفت: این شرکت رقیبی ندارد و وسعت پروژه‌هایمان بسیار بزرگ است و متخصص‌ترین نیروها در این شرکت کار می‌کنند تمام پروژه‌ها را از طریق مناقصات انجام می‌دهیم و از همکاری با آستان و قرارگاه خاتم الانبیا استقبال می‌کنیم. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز