خبرگزاری کار ایران

محمد راستاد‌ خبر داد:

جانمایی یک‌ بندر بزرگ در سواحل مکران

asdasd
کد خبر : ۶۷۰۶۷۷

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از جانمایی یکی از بنادر بزرگ کشور در سواحل مکران خبر داد.

به گزارش ایلنا، ‌محمد راستاد‌ در مورد ایفای نقش مسؤولیت‌های اجتماعی توسط این سازمان، بیان کرد: اقدامات مناسبی به منظور ایجاد تعامل بین شهرهای بندری و بنادر تجاری صورت‌ و انعقاد قرارداد در این رابطه در دستور کار قرار گرفته است تا شاهد تعامل حداکثری ۱۵ بندر و ۱۲ شهر بندری باشیم.

وی تصریح کرد: از جمله اقدامات دیگری که در دستور کار سازمان بنادر و دریانوردی قرار دارد افزایش سهم حمل و نقل دریایی، اعمال هرچه بیشتر حاکمیت دریایی، ارتقای ایمنی دریانوردی و توجه به محیط زیست دریایی است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های سواحل مکران، اظهار کرد: از بندر جاسک به عنوان ظرفیت جدید بنادر در سواحل مکران استفاده خواهد شد و مطالعات در این رابطه در حال انجام است، بنابراین یکی از بنادر بزرگ کشور در سواحل مکران جانمایی می‌شود تا از ظرفیت‌های بندری به نحو مطلوب استفاده کنیم و در این رابطه باید دسترسی پسکرانه‌ای مناسبی برای جاسک در بخش جاده و ریل ایجاد شود.

وی درباره افزایش سهم ریل در بنادر کشور بیان کرد: در این حوزه اقدامات برجسته‌ای در حوزه سخت افزاری و نرم افزاری صورت گرفته و تعامل بسیار مطلوبی با راه آهن وجود دارد.

راستاد اضافه کرد: در زمینه توسعه زیرساخت های ریلی در بنادر کشور قراردادی با مشاوران مطرح بین المللی منعقد شده است و مرحله دوم طرح جامع بنادر بازرگانی نیز مدنظر قرار گرفته که سهم قابل توجهی در توسعه زیرساخت‌های ریلی بنادر خواهد داشت. سازمان بنادر و دریانوردی دنبال سهم بیشتری از بازار حمل‌ونقل کانتینری در منطقه و بنادر کشور است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز