خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن صنفی مراکز اسقاط کشور:

دیگر هیچ سازمان یا ارگانی درخواست اسقاط خودرو ندارد/ در گذشته 300 تا 450 هزار خودرو در سال اسقاط می‌کردیم/نیمی از مراکزمان تعطیل شده‌اند

asdasd
کد خبر : ۶۶۹۳۲۶

رئیس انجمن صنفی مراکز اسقاط کشور گفت: به تمام ارگان‌ها و سازمان‌ها نامه دادیم که از 215 مرکز اسقاط خودرو نیمی از آنها به طور کامل تعطیل شده‌اند و اگر تغییری در روند موجود به وجود نیاید بقیه هم تا پایان سال تعطیل خواهند شد.

حسین گودرزی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در خصوص آخرین وضعیت اسقاط خودروهای از رده خارج شده در کشور گفت: فعالیت این مراکز در سراسر کشور به حداقل رسیده است و آن مراکزی که هنوز در حال کار هستند تنها با 5 درصد ظرفیت خود کار می‌کنند.

رئیس انجمن صنفی مراکز اسقاط کشور گفت: این در حالی‌است که همین 5 درصد نیز به فروش نمی‌رسد و الان 50 هزار خودروی اسقاط شده انباشت شده است.

گودرزی یادآور شد: تا پیش از این نیز فقط وارد کنندگان ملزم به خریداری گواهی اسقاط بودند و خودروسازان داخلی علی‌رغم تصریح قانون مصوب سال 86 که ملزم به اسقاط 30 درصد خودروهای فرسوده در برابر میزان تولیدات خود بودند این کار را انجام نمی دهند.

وی تصریح کرد: با شدت گرفتن آلودگی هوا در کشور دولت در سال 95 تصویب کرد که به ازای تولید هر خودرویی که مصرف بنزین آن بیش از 8 لیتر در 100 کیلومتر است باید یک خودرو اسقاط شود اما اولین حکم آقای شریعتمداری پس از رای اعتماد از مجلس درخواست لغو این مجوز بود که معاون اول نیز با آن موافقت کرد.

وی گفت: از زمانی که واردات خودرو ممنوع شده میزان اسقاط خودروی فرسوده به حداقل رسیده است و فردا که دوباره آلودگی هوا تشدید شد آقایان به فکر از رده خارج کردن این خودروها می‌‌افتند در حالی‌که می شد علاج کار را قبل از واقعه انجام داد.

گودرزی افزود: تا پیش از این که واردات خودروی خارجی آزاد بود ما سالیانه 300 تا 450 هزار خودرو اسقاط می کردیم اما اکنون با وجود تعطیلی 50 درصد از مراکز اسقاط و بیکاری مستقیم 3 هزار نفر دیگر هیچ سازمان یا ارگانی درخواست اسقاط ندارد.

وی تصریح کرد: در سال‌های اخیر خودرو سازان داخلی سالیانه یک و نیم میلیون خودرو تولید کردند اما به ازای آنها حتی یک خودروی فرسوده را از مدار خارج نکردند که این چیزی جز افزایش ترافیک و آلودگی هوا برای مردم ندارد.

گودرزی گفت: قیمت مصوب هر گواهی اسقاط خودرو 2 میلیون و 500 هزار تومان است اما الان همکاران ما حتی حاضر هستند به قیمت یک میلیون هم بفروشند تا فقط حقوق کارگران تامین شود اما باز هم خریداری وجود ندارد.

وی ادامه داد: وقتی بازار خودروی کشور انحصاری شد و واردات ممنوع، خودروساز داخلی دیگر نه کیفیت را بالا می برد و نه خود را ملزم به اجرای قانون می‌بیند.

وی تصریح کرد: به تمام ارگان‌ها و سازمان‌ها نامه دادیم که از 215 مرکز اسقاط خودرو نیمی از آنها به طور کامل تعطیل شده‌اند و اگر تغییری در روند موجود به وجود نیاید بقیه هم تا پایان سال تعطیل خواهند شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز