خبرگزاری کار ایران

میرحسین موسوی در گفت‌وگو با ایلنا:

انتخابات بعدی قبیله‌ای خواهد بود/ ثروت هشت دهک جامعه از بین رفته است

asdasd
کد خبر : ۶۶۸۰۹۵

استاد انشگاه الزهرا گفت: متاسفانه سیاست‌های آقای روحانی در راستای منافع دو دهک بالایی بوده و ثروت هشت دهک دیگر از بین رفته است.

میرحسین موسوی در گفت‌وگو با ایلنا در مورد عملکرد اقتصادی دولت تدبیر و امید گفت:  دولت آقای روحانی در مسیر وعده‌های خود حرکت نکرده است. ایشان به دنبال ثبات‌بخشی به اقتصاد بودند اما در عمل اقتصاد را بی‌ثبات کردند و به نوعی بازار برعکس سخنان ایشان حرکت کرد و همواره عدم‌هماهنگی سایر ارگان‌ها را بهانه و توجیه عملکرد ضعیف خود دانسته‌اند.

وی ادامه داد: چیدمان کابینه بدترین ضربات را بر باور و امید جامعه زد و سرمایه اجتماعی را نابود کرد. افرادی به خاطر ایشان پای صندوق رای آمدند که با این شرایط در انتخابات بعدی شرکت نخواهند کرد.

استاد دانشگاه الزهرا ظهور شعارهای پوپولیستی را نامحتمل ندانست و افزود: عملکرد ضعیف دولت موجب می‌شود تا در انتخابات بعدی عده‌ای با شعارهای پوپولیستی از آب گل‌آلود ماهی بگیرند و از تمام توان و نیروی خود در جهت تحریک مردم استفاده کنند. البته به نظر من گسست سرمایه اجتماعی و از بین رفتن امید در جامعه، حتی شعارهای عوام‌گرایانه را نیز خنثی می‌کند.

وی افزود: انتخابات آینده شاهد حضور و مشارکت مردم همانند سال 92 نخواهد بود و انتظار می‌رود که انتخابات قبیله‌ای در پیش‌رو باشد و افراد آراء کمتر و غیرقابل اتکا خواهند داشت.

موسوی تصریح کرد: همیشه تاکید داشته‌ام که اثرگذاری یک سیاست در گرو باورهای عاملان اقتصادی است وگرنه نمی‌تواند موثر باشد.برداشت بنده این است که متاسفانه به قرارداد اجتماعی خدشه وارد آمده و مردم اعتماد خود به دولت‌مردان را از دست داده‌اند چون دارایی مردم از بین رفته است. متاسفانه سیاست‌های آقای روحانی در راستای منافع دو دهک بالایی بوده و ثروت هشت دهک دیگر از بین رفته است.

این اقتصاددان متذکر شد: در این شرایط وزیر بهداشت ایشان خطاب به مردم می‌گویند که رای دادید و باید تحمل کنید که تاثیری جزء افزایش بی‌اعتمادی به دولت ندارد.

استاد دانشگاه الزهرای تهران با مقایسه احمدی‌نژاد و روحانی گفت: احمدی‌نژاد هرچه که بود همیشه موضع واحدی داشت و پای باورهایش می‌ایستاد در حالی‌که این ویژگی را در آقای روحانی نمی‌بینیم. همچنین احمدی‌نژاد همیشه در برابر مجلس اقتدار داشت که روحانی فاقد آن است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز