خبرگزاری کار ایران

رئیس هیات مدیره فدراسیون صادرات انرژی؛

گام بلند بخش خصوصی برای همکاری مالی با شرکت‌های متوسط منطقه اکو و اروپایی برای دور زدن تحریم‌ها

asdasd
کد خبر : ۶۶۷۴۷۶

رئیس هیات مدیره فدراسیون صادرات انرژی گفت: ما در فدراسیون در نظر داریم که برای تامین مالی پروژه‌های انرژی کشور از طریق جوینت شدن با شرکت‌های متوسط اروپایی و منطقه اکو تحریم‌های آمریکایی را بی اثر کنیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، محمد پارسا در نشست خبری که با حضور اعضای اتاق بازرگانی و فعالین بخش خصوصی در فدراسیون صادرات انرژی برگزار شد، اظهار داشت: مدتی قبل دو مساله به طور همزمان در فدراسیون صادرکنندگان انرژی و کمیسیون انرژی اتاق ایران پیگیری شد. موضوع اول اینکه کنسرسیومی در حوزه انرژی کشورهای عضو اکو تشکیل شود، ظاهر قضیه اینکه وزرا با هم تفاهم کنند و با اولویت کشورهای عضو این سازمان (اکو) در زمینه انرژی فعالیت داشته باشند. ما فعلا می‌توانیم در حوزه انرژی در 9 کشور دیگر عضو اکو کار کنیم و این کشورها را برای فعالیت در حوزه انرژی به ایران دعوت کنیم و با توجه به محدودیت بزرگی که در زمینه تحریم‌ها داریم می‌توانیم از این کشورها و شرکت‌های متوسط در حوزه انرژی بهره ببریم.

وی افزود: قرار شد شرکت های متوسط معرفی شوند که با شرکت‌های ایرانی جوینت شده و منابع مالی از اروپا با توجه به فشارهای آمریکایی که برای ورود شرکت‌های بزرگ اعمال میشود وارد ایران شود. طبعا در این پروسه مسیرهای مالی باز خواهد شد.

رئیس هیات مدیره فدراسیون صادرات انرژی خاطرنشان کرد: برای اینکه همفکری بیشتر شود شورای سیاست‌گذاری تشکیل شده که علاقه‌مندان می‌توانند در این زمینه راهنمایی‌های لازم را داشته باشند تا بتوانیم مسیر بدون تنش را جلو ببریم.

وی یادآور شد: همچنین در نظر داریم از طریق جوینت شدن با برخی کشورهای اروپایی و منطقه اکو مسائل را در حوزه انرژی دنبال کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز