خبرگزاری کار ایران

بنیاد مستضعفان بنای تاریخی عباس آباد اصفهان را مرمت می‌کند

asdasd
کد خبر : ۶۶۷۴۴۲

بنیاد مستضعفان در راستای راهبرد حفظ و حراست از ابنیه تاریخی و میراث فرهنگی بنای تاریخی" دایره اسقفی" (عباس آباد اصفهان) را مرمت می‌کند.

به گزارش ایلنا و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی بنیاد مستضعفان، اداره کل اموال و املاک بنیاد مستضعفان استان اصفهان قصد دارد به‌منظور حفظ و حراست از چند بناهای تاریخی بنای تاریخی دایره اسقفی(عباس آباد اصفهان) با مساحت تقریبی 2800 مترمربع و زیر بنای 1024 متر مربع را طی فراخوان متخصصان دارای رتبه در حوزه مرمت آثار و بنا های تاریخی و مورد تایید سازمان میراث فرهنگی ، مرمت و بهسازی کند.

بنابراین گزارش محمدرضا مومن آبادی، مدیر کل اداره اموال و املاک بنیاد مستضعفان در استان اصفهان ضمن تایید این خبر، تصریح کرد: این بازسازی پس از اخذ مجوز های قانونی لازم و با هماهنگی سازمان میراث فرهنگی صورت می‌گیرد وبر اساس برآورد اولیه کارشناسان مدت بازسازی بنای مذکور از زمان عقد قرارداد با پیمانکار ، مرمت این بنای تاریخی حدود یک سال طول خواهد کشید.

وی در ادامه با اشاره به هزینه 15 میلیارد ریالی مرمت عباس آباد اصفهان خاطرنشان کرد: حفظ و حراست از ابنیه تاریخی از راهبرد ها و رسالت های ذاتی سازمان اموال و املاک بنیاد مستضعفان است و پیش از این نیز بازسازی ملک ابن سینا در خیابان ابن سینای اصفهان با هزینه حدود 5 میلیارد ریال و با مشارکت دبیرخانه ادیان در دستور کار قرار گرفته است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز