خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی در واکنش به خودسوزی یکی از شهروندان تهرانی:

مردم تحت فشار عدم قوانین همراستا در حوزه شهری هستند/ تخلف برای شهرداری‌ها به روال عادی تبدیل شده است

asdasd
کد خبر : ۶۶۶۹۰۷

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه نبود قوانین همراستا در حوزه شهری مردم را از لحاظ حقوقی و مالی تحت فشار گذاشته است، گفت: تخلف برای شهرداری‌ها به یک روال عادی تبدیل شده است.

محمدسعید ایزدی در گفت‌وگو با ایلنا با اشاره به مرگ یکی از شهروندان پس از خودسوزی در مقابل شهرداری تهران اظهار داشت: مردم تحت فشار، نبود قانون‌های همراستا هستد.

وی ادامه داد: دو مشکل اساسی در این حوزه وجود دارد یکی مشکل حقوقی و تخلف‌هایی که انجام شده است. اسناد و طرح‌های مصوب به نوعی حقوقی مکتسبه محسوب می‌شوند و همه در قالب حقوق مکتسبه در صدد استفاده از این تعهدات ایجاد شده هستند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه این مساله برای شهرداری‌ها به یک روال عادی تبدیل شده است، ادامه داد: حتی با عوض شدن مدیران ارشد و تغییر رویه کمیسیون ماده 5 هنوز هم شهرداری برخی از مناطق ردیف خود را تغییر ندادند و این عوامل باعث شد تصمیم‌گیری برای برگشت وضعیت به شرایط معمول سخت شده باشد.

رئیس شورای عالی معماری و شهرسازی با بیان اینکه مردم تحت فشار هستند، گفت: مردم از مسائل حقوقی و تغییر رویه‌های شهرداری‌ها اطلاع ندارند و به همین دلیل دچار یک فشار از لحاظ مالی و حقوقی می‌شوند.

ایزدی درباره مطالبه این شهروند که چند روز گذشته مقابل شهرداری اقدام به خودسوزی کرد که منجر به مرگ وی شد، گفت: اینکه رای برگردانده شود و افراد بتوانند پولی که بابت جریمه پرداختند دوباره به دست بیاورند نیاز به بسترهای قانونی دارد. مشکل این است که به لحاظ قوانین شهرسازی دستورالعمل‌هایی داریم ولی دیوان عدالت اداری راه‌حل‌های دیگری دارد و ما در طول یک سال گذشته تلاش کردیم این دو جریان را به هم نزدیک کنیم که حداقل همراستای هم باشند.

وی با بیان اینکه مگر دیوان عدالت اداری می‌تواند مصوبه شورای عالی شهرسازی را که به نفع شهر و مردم صادر شده تغییر دهد یا لغو کند؟ گفت: این موضوعی بود که در سال‌های گذشته باب شده بود. شورای عالی بنا بر منافع شهر و منافع ملی سیاست‌هایی را وضع می‌کرد که این سیاست‌ها می‌توانست بنا بر منافع شخصی با طرح شکایت به دیوان عدالت اداری تغییر کند. ما تلاش کردیم جلوی این موضوعات را بگیریم چرا که این تناقض آشکار است.

ایزدی تاکید کرد: این تناقض آشکار باعث می‌شود مشکلات پیچیده‌ای برای مردم ایجاد شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز