خبرگزاری کار ایران

وزیر اتباطات و فناوری اطلاعات در جمع خبرنگاران:

جو موجود در فضای مجازی، ناشی از برخورد منفعلانه ما در گذشته است/ صرفا به محدودسازی رسانه‌ها پرداخته‌ایم

asdasd
کد خبر : ۶۶۶۸۱۱

محمدجواد آذری جهرمی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تحول دیجیتال در همه کشورها درحال رخ دادن است، گفت: جوی که امروز در فضای مجازی شاهد آن هستیم ناشی از غفلت ما در زمانی است که به جای برخورد فعالانه به شیوه های منفعلانه روی آوردیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، آذری جهرمی در حاشیه نشست مشترک وزارت ارتباطات و وزارت نیرو در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ما صرفا به محدودسازی رسانه‌‌ها پرداختیم و شاید اگر آن روز تدبیر درست‌تری می‌اندیشیدیم شاهد جو امروز در فضای مجازی نبودیم.

آذری جهرمی در ادامه تاکید کرد: ما از هم اکنون تصمیم گرفته‌ایم نگاه فعالانه داشته باشیم و به صورت بومی و با کمک نیروی جوان دانشمند کشور این ظرفیت مهم را توسعه دهیم.

وی افزود: حدود یک ماه و نیم پیش سند اقدام مشترک وزارت نیرو و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات میان ما و وزارت نیرو تبادل شد. امروز از همه فعالان بخش خصوصی و دولتی صنعت آب و برق و فناوری دعوت کرده‌ایم تا سند را مرور کرده و اهداف و چشم‌اندازهای آن را بررسی کنیم. این جلسه آغاز حرکت مجموعه ارتباطات و وزارت نیرو به سمت تحول دیجیتال و پیاده‌سازی آن در کشور است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ارتباط با علت اینکه هنوز هزینه آبونمان با وجود حکم دیوان عدالت اداری کشور در قبض‌های تلفن ثابت وجود دارد عنوان کرد: طبیعتا حکم دیوان عدالت اداری در مورد هزینه آبونمان لازم الاجراست و ما در روال اجرایی آن قرار داریم. البته اینکه هنوز هزینه آبونمان از مردم دریافت می‌شود به این دلیل است که روال اجرایی فرآیندهایی دارد و قدری زمان‌بر است. ضمن اینکه این تصمیم در درآمدهای شرکت‌های مخابراتی تاثیرات زیادی دارد.

آذری جهرمی ادامه داد: اکنون شرایطی است که هزینه‌ها به صورت سرسام‌آور بالا رفته و مخابرات در عرصه توسعه با مشکلات زیادی مواجه است به عنوان مثال این شرکت در یک بخش از خرید تجهیزات 150 میلیون دلار ارز دولتی گرفته بوده اما به دلیل اینکه ارز دولتی تامین نشده به جای اینکه برای ترخیص کالاها در آن زمان 300 میلیارد تومان بدهد در زمان فعلی می‌بایست هزار میلیارد تومان پرداخت کند.

وی با بیان اینکه هزینه‌های توسعه در کشور بالا رفته است، خاطرنشان کرد: ظاهر حکم دیوان عدالت اداری در ارتباط با آبونمان به نفع مردم است اما با توجه به اینکه توسعه را به تاخیر می‌اندازد و ضمنا سبد فشار به پرسنل مخابرات و نارضایتی کارگری می‌شود با اشکالاتی مواجه است.

آذری جهرمی اضافه کرد: من برای رئیس محترم دیوان عدالت اداری نامه‌ای نوشتم و درخواست کردم برای این حکم زمان بگذارند اما به هر حال حکم داده شد و ما خود را ملزم به اجرای آن می‌دانیم. البته طولانی شدن این روند از تبعاتی است که اتخاذ یک تصمیم بدون در نظر گیری مجموعه کارشناسی ما دارد. ما قبول داریم که در روال‌های آبونمان اشکالاتی موجود بوده اما برای حل آن می‌شد راهکارهای دیگری بیاندیشیم. به هر حال تاکید می‌کنم حکم دیوان عدالت اداری لازم الاجراست و ما در مسیر حرکت به سمت اجرای آن هستیم.  

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز