خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی:

مسکن مهر با 35 درصد پیشرفت فیزیکی به دولت یازدهم واگذار شد / دولت دهم مسکن مهر را باید افتتاح می‌کرد و افتخارش هم نصیب خودش می‌شد

asdasd
کد خبر : ۶۶۶۷۳۵

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه پروژه مسکن مهر در بخش ساختمانی با 35 درصد پیشرفت فیزیکی به دولت یازدهم واگذار شد گفت: تا قبل از سال 92 هیچ برنامه‌ای برای تامین آب، برق و فاضلاب مسکن مهر پردیس وجود نداشت.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، حبیب اله طاهرخانی مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در مراسم افتتاح 5020 واحد مسکن مهر در پردیس با بیان اینکه در سال 92 که دولت یازدهم اداره امور کشور را بر عهده گرفت با انبوهی از مساکن مهر نیمه کاره مواجه شد گفت: امروز که در پایان اولین سال از دولت دوازدهم قرار داریم بخش عمده‌ای از پروژه مسکن تحویل داده شده و مساله اصلی در پروژه‌های مسکن مهر کلان است.

وی خاطرنشان کرد: در سال 92 زمانی که با آقای آخوندی به بازدید از مسکن مهر پردیس آمدیم درباره تامین آب از سازمان‌های مرتبط سوال شد که برای تامین آب مسکن مهر پردیس برنامه‌ای نداشتیم درباره برق هم وقتی که وزیر سوال کرد گفتند باید ترانس‌های عظیمی را مستقر کنیم و هزینه‌های زیادی در بر خواهد داشت.

طاهرخانی با بیان اینکه امکان حفر چاه‌های جذبی در مسکن مهر پردیس نداریم گفت: نوع جنس زمین و توپوگرافی این منطقه خاص است و به همین دلیل امکان ایجاد چاه جذبی وجود ندارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: هر چند سایتی که برای فاز 8 مسکن مهر  انتخاب شده خوب است اما فازهای 5، 9 و 11 شرایط خاصی دارد و باید 57 کیلومتر دیوار حائل ساخته می‌شد که زمان تکمیل پروژه را طولانی و هزینه‌ها را بسیار افزایش می‌داد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: امروز در شهرهای جدیدساخت 5 هزار واحد مسکن جدید را شروع کرده‌ایم اما به تمام موضوعات شهرسازی آن دقت کرده‌ایم.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: دولت دهم باید مسکن مهر را قبل از سال 92 به پایان می‌رساند و افتخارش نصیب خودش می‌شد و دولت‌های بعدی را درگیر چنین پروژه‌ای نمی‌کرد.

طاهرخانی با بیان اینکه زمانی که پروژه مسکن به دولت یازدهم تحویل داده شد در بخش ساختمانی 35 درصد پیشرفت کار داشت، گفت: این پروژه در بخش محوطه سازی دارای پیشرفت فیزیکی 10 درصدی بود و زیرساخت‌هایش هم در بخش‌های عمده شروع به کار نشده بود.

وی ادامه داد: برای ساخت 80 هزار واحد مسکن مهر باید حداقل 80 مدرسه ساخته شود اما اساسا چنین بودجه‌ای برای مسکن مهر پردیس تعریف نشده است.

طاهرخانی با اشاره به مشکل جدی درمسکن مهر پردیس گفت: امروز مشکل ما فاصله بین پیشرفت فیزیکی ساختمان‌ها و پیشرفت فیزیکی زیرساخت‌ها است به طوری که 40 هزار واحد مسکونی در مرحله نازک‌کاری قرار دارند اما به دلیل نبود زیرساخت‌های شهری و آماده نبودن محوطه‌ها نمی‌توانیم این واحدها را به مردم تحویل دهیم.

وی تاکید کرد: ما اجازه نخواهیم داد هیچ دانش آموزی حتی به صورت دو شیفت در مدرسه‌ها حضور داشته باشد و زمانی واحدها را به مردم تحویل می‌دهیم که تمام خدمات و زیرساخت‌های شهری آن آماده باشد.

طاهرخانی ادامه داد: تمام سعی ما این است که خدمات انتفاعی و غیرانتفاعی را به صورت همزمان و متمرکز به مردم ارائه دهیم و زمانی می‌توان مجتمع‌های مسکونی را یک شهر دانست که خدمات شهری در آن باشد.

وی با اشاره به ارزش افزوده‌ای که در واحدهای مسکن مهر به ویژه در مسیر مسکن مهر پردیس ایجاد شده است گفت: ‌از اینکه سرمایه‌گذاری مردم در این منطقه دچار خسران نشد خوشحال هستیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز