خبرگزاری کار ایران

یک عضو تعاونی اعتباری نظام پرستاری:

نگران سپرده‌های خود هستیم

asdasd
کد خبر : ۶۶۶۶۳۸

سپرده‌گذاران تعاونی اعتباری اعضا و شاغلین سازمان نظام پرستاری ایران نسبت به عملکرد این تعاونی معترض هستند. معترضین به شدت نگران سپرده‌گذاری خود هستند و در گذشته نیز نسبت به عملکرد این تعاونی اعتراض کرده بودند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، در این خصوص اکرم عاشق حسینی، فعال صنفی حوزه پرستاری و نماینده معترضان در گفت‌گو با خبرنگار اقتصادی ایلنا گفت: پرستاران سراسر کشور عضو این تعاونی هستند و مبالغ مختلفی در این تعاونی تحت عناوین مختلف بر اساس جداول و طرح‌های پیشنهادی تعاونی از طریق ارسال پیامک به اعضای نظام پرستاری،  جهت دریافت وام قرض الحسنه با سودهای کم سپرده‌گذاری کردند تا پس از گذشت مدتی (حدود ۴الی ۶ماه) وام با درصد پایین ( ۱ الی ۸ درصد) دریافت کنند. متاسفانه اکنون که سررسید پرداخت وام بسیاری از پرستاران رسیده، هیچ مسئولی در تعاونی پاسخگو نیست.

وی افزود: مسئولان  نظام پرستاری مدعی شده‌اند که مسئولان تعاونی مدعی شده‌اند که به خاطر هجوم و مراجعه کلیه اعضای تعاونی برای بازپس گرفتن سپرده‌هایشان، به مشکل و بحران برخورد کرده‌اند. در حالی که تعاونی نظام پرستاری به کسانی که نوبت وام‌شان هم رسیده نه تنها وام نمی‌دهند بلکه پول خودشان را هم نمی‌دهند و طبق لیستی که ارائه دادند قرار است پول خودمان را بعد از یک سال از گذشت سپرده‌گذاری بدون سود و بدون پرداخت وام پس بدهند، اما ما هیچ امیدی نداریم که حتی پول خودمان را پس از این مدت بدهند.

این پرستار که به وضعیت موجود معترض است،‌ می‌گوید: حق ما پرستاران تضییع شده است. ما سالیان طولانی است که شبانه‌روزی به مردم خدمت کرده‌ایم و سپرده اندکی را برای آینده خود پس‌انداز کرده‌ایم.

وی گفت: من و برادرم ۷۸ میلیون تومان در این تعاونی سپرده‌گذاری کرده‌ایم و سایر همکاران از ۲۰ الی ۱۰۰ میلیون هم سپرده‌گذاری کرده‌اند؛ زیرا ما امید داشتیم با این سپرده‌گذاری بتوانیم بخشی از نیازهای مالی خود را تامین کنیم اما اکنون عملا همه وعده‌های هیئت مدیره تعاونی نادرست از آب درآمده است.

عاشق حسینی افزود: مسئولان تعاونی نظام پرستاری مدعی شدند این مشکل قابل حل است و با معرفی افرادی که مشکل اورژانسی دارند به بعضی از بانک‌هایی که تعاونی در آن بانک اعتبار دارد، توصیه می‌کنند برای دریافت وام همکاری کنند ولی باید خودشان ضامن ببرند و در مورد سود وام دریافتی حرفی نزدند و گفتند با بازپرداخت اقساط وام‌هایی که پرداخت کردند، فقط اصل سپرده‌های اعضا برگردانده می‌شود، این در صورتی است که اگر قرار بود ما از بانک‌های دیگر وام با ۱۸درصد بگیریم چرا پولم‌مان را در تعاونی نظام پرستاری گذاشتیم؟! چه احتیاجی به سفارش مسئولان تعاونی نظام پرستاری داریم در صورتی که خیلی از بانک‌ها این قبیل وام‌ها را پرداخت می‌کنند؟!

وی گفت: وضع به گونه‌ای شده که ظاهرا ما به تعاونی پول قرض دادیم و حالا باید با کلی منت و التماس بعد از یک سال پول خودمان را بگیریم؟!

این عضو تعاونی اعتباری نظام پرستاری تاکید کرد: مسئولان در حالی نسبت به این موضوع بی‌تفاوت هستند که مقام معظم رهبری بر مبارزه قاطع با فساد تاکید دارند و بارها بر این موضوع پافشاری کرده‌اند به نحوی که در روزهای گذشته دستور دادند با مفاسد اقتصادی بدون تشریفات اداری رسیدگی شود.

خبرگزاری کار ایران (ایلنا) نمی‌تواند مستقلا ادعای فوق را تایید یا رد کند و آماده انتشار توضیحات و پاسخ‌های مسئولان تعاونی اعتباری نظام پرستاری خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز