خبرگزاری کار ایران

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای یزد تشریح کرد:

اجرای طرح صد درصدی صرفه‌جویی در مصرف آب در استان یزد

asdasd
کد خبر : ۶۶۶۰۳۹

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای یزد از اجرای طرح صد درصدی صرفه‌جویی در مصرف آب در سه بخش شرب، صنعت و کشاورزی خبر داد.

به گزارش ایلنا از وزارت نیرو، سید محمد طباطبایی در هفتمین جلسه شورای حفاظت از منابع آب زیرزمینی شهرستان بافق در مورد اجرای طرح 100 درصدی صرفه جوئی در مصرف آب در بخش‌های کشاورزی، صنعت، شرب و بهداشت گفت: طبق مطالعات و بررسی‌های انجام شده 30 درصد در بخش صنعت باید صرفه‌جویی انجام شود که با باز چرخانی آب امکان پذیر و صنایع کشور می‌توانند آب را با باز چرخانی مدیریت نمایند.

وی ادامه داد: در بخش شرب نیز باید 20 درصد در مصرف آب صرفه‌جویی شود که بر اساس مطالعات انجام شده با تجهیز منازل مسکونی به لوازم کاهنده مصرف می‌توان به این میزان دست یافت و 50 درصد از آب مصرفی در بخش کشاورزی استان باید کاهش یابد که خوشبختانه جهاد کشاورزی استان هم برای همکاری آماده است تا بتوانیم این 50 درصد را مدیریت کنیم.

وی افزود: از مجموع این صرفه جویی در بخش‌های کشاورزی، صنعت و شرب و بهداشت می‌توان به یک مدیریت 100 درصدی مصرف آب دست یافت.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای یزد تأکید نمود: با جدیت پیگیر هستیم تا با هماهنگی و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا پایان سال جاری تحویل حجمی آب چاه‌های کشاورزی با نصب کنتورهای هوشمند اجرایی شود.

این مقام مسئول در مورد استفاده از کنتورهای فهام جهت کنترل و تحویل حجمی آب به‌صورت موقت اظهارداشت: برای اجرای طرح خاموشی از ظرفیت کنتورهای فهام برای قطع برق چاه‌های دارای اضافه برداشت و کنترل ساعت کارکرد استفاده می‌شود.

طباطبائی در پایان سخنانش از اعضای شورای حفاظت از منابع آب شهرستان بافق خواست تا در اجرای پروژه‌های طرح احیاء و تعادل بخشی همکاری بیشتری داشته باشند.

 گفتنی است هفتمین جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان بافق با حضور محمد زاده رحمانی فرماندار شهرستان بافق، سیدمحمد طباطبائی معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای یزد و سایر اعضای در فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز