خبرگزاری کار ایران

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

وضعیت ارتباطی سیستان و بلوچستان مطلوب نیست/ برقراری اینترنت پرسرعت در روستای کلپورگان

asdasd
کد خبر : ۶۶۵۰۲۹

​وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به رشد ارتباطات در استان سیستان و‌بلوچستان گفت: هنوز وضعیت ارتباطی این استان نسبت به استان های دیگر مطلوب نیست و باید باتوجه به آمار بالای جوانان این استان، سیستان‌و‌بلوچستان در نیمه بالایی شاخص های ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور قرار گیرد.

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و‌فناوری اطلاعات، محمدجواد آذری در دومین روز سفر به استان سیستان و بلوچستان در شورای اداری شهرستان خاش با اشاره به سفر قبلی به این استان و جمع بندی مشکلات ارتباطی گفت: بر اساس برنامه، همه شهرهای استان سیستان و بلوچستان به نسل سوم و چهارم تلفن همراه مجهز شده اند و در مدت یکسال ۷۵۰ کیلومتر فیبرنوری میان شهرهای این استان کشیده شده است. 

وی تصریح کرد: هنوز وضعیت ارتباطی استان سیستان وبلوچستان نسبت به دیگر استان ها مطلوب نیست.

وزیر ارتباطات افزود: با توجه به تاکید رییس جمهور مبنی بر انجام اقدامات توسعه ای در این استان و نظر به آمار بالای جوانان سیستان و بلوچستان، باید از نظر شاخص های ارتباطات و فناوری اطلاعات در نیمه بالایی استان ها قرار گیرد.

وی همچنین در روستای نمونه گردشگری کلپورگان حضور یافت و با مردم این روستا دیدار و گفت‌وگو کرد. محمدجواد آذری جهرمی  وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دومین روز سفر به استان سیستان و بلوچستان از کارگاه‌های سفالگری فعال در این روستا دیدن و با هنرمندان سفالگر گفت و گو کرد. 

بر اساس این گزارش، وزیر ارتباطات که هفته گذشته دستور برقراری اینترنت پرسرعت 4G را برای این روستا صادر کرده بود امروز از اهالی روستا وضعیت اتصال و سرعت اینترنت را جویا شد و از برقراری اینترنت پرسرعت در این روستا که با همراهی اپراتور همراه اول انجام شده است ابراز خرسندی کرد.

وی همچنین قول داد درباره آموزش اهالی این روستا برای عرضه سفال از طریق فضای مجازی اقدام کند.

آذری جهرمی و هیئت همراه سپس در محفل گرم و صمیمی اهالی کلپوران که در سایه نخلستان مجاور روستا برقرار شده بود شرکت کردند و پای موسیقی محلی بلوچستان نشستند.

گفتنی است، وزیر ارتباطات در دومین روز از  سفر خود به استان سیستان و ‌بلوچستان به شهرستان های سیب و سوران، سراوان و خاش سفر کرد و از قلعه سیب و روستای گردشگری کلپورگان بازدید کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز