خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه فروشندگان خانگی، فلزی و آشپزخانه در گفت‌وگو با ایلنا:

بازار لوازم آشپزخانه راکد است/ استیل در کشور تولید نمی‌شود/تمایل شرکت‌های ایرانی به صادرات مواد اولیه داخلی

asdasd
کد خبر : ۶۶۴۸۵۲

رئیس اتحادیه فروشندگان خانگی، فلزی و آشپزخانه گفت: مدتی به خاطر اینکه مردم احساس می‌کردند ممکن است اجناس در بازار کمیاب شود به خرید مبادرت می‌کردند اما در حال حاضر بازار فروش ما راکد است و تقاضا بسیار پایین آمده است.

فریدون نصیری رئیس اتحادیه فروشندگان خانگی، فلزی و آشپزخانه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، در خصوص شرایط بازار کالاهای تولیدی آشپزخانه اظهار کرد: 90 درصد از مواد اولیه صنعت ما داخلی است و تنها یک مورد وارداتی است اما مواد اولیه ایرانی هم در بورس عرضه می‌شود و طبق تحولات جهانی قیمت گذاری می‌شود.

وی افزود: بورس شرایط سخت بررسی مالیات بر ارزش افزوده، مالیات سال قبل و میزان استفاده از مواد اولیه را گذاشته است و قیمت‌ها در لحظه تغییر می‌کند در حالی که قیمت جدید اجناس وارداتی ممکن است با تاخیر دو ماهه اعلام شود. در بورس همه چیز متاثر از نرخ ارز و قیمت روز عرضه می‌شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان خانگی، فلزی و آشپزخانه در رابطه با میزان فروش کالاهای آشپزخانه در بازار خاطرنشان کرد: مدتی به خاطر اینکه مردم احساس می‌کردند ممکن است اجناس در بازار کم یاب شود به خرید مبادرت می‌کردند اما در حال حاضر بازار فروش ما راکد است و تقاضا بسیار پایین آمده است.

نصیری در رابطه با تنها مواد اولیه وارداتی در صنعت لوازم آشپزخانه تصریح کرد: تنها مواد اولیه وارداتی استیل است که در کشور تولید نمی‌شود. قیمت استیل هم به خاطر ارز بیش از 4 برابر سال گذشته افزایش یافته که در قیمت محصولات ما تاثیرگذار خواهد بود.

وی گفت: تصور ما این بود با مشکلاتی که برای کالاهای وارداتی پیش آمد امسال بازار برای صنعت خوب خواهد شد اما افزایش قیمت‌ها مانع این امر شد و توان و قدرت خرید مردم بسیار کاهش پیدا کرد.

رئیس اتحادیه فروشندگان خانگی، فلزی و آشپزخانه گفت: تولیدکنندگان مواد اولیه در ایران هم با افزایش قیمت ارز تمایل بیشتری برای صادرات مواد اولیه دارند. کارخانه‌های فولاد و پتروشیمی که همه به نهادهای رسمی وابستگی دارند تمایل بیشتری برای صادرات مواد اولیه دارند و باعث افزایش قیمت این مواد در بازارهای داخلی می‌شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز