خبرگزاری کار ایران

حجتی:

تاثیر تحقیقات بر ایجاد ثروت در کشاورزی

asdasd
کد خبر : ۶۶۳۸۴۰

وزیر جهاد کشاورزی گفت:«تحقیقات» پیشران توسعه تولید و ایجاد ثروت و اشتغال در بخش کشاورزی است و برای این که کشاورزی را تجاری و اقتصادی کنیم باید از نگاه دولتی به امور بخش پرهیز نمائیم.

به گزارش ایلنا، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در نشست روسای موسسات تحقیقاتی وابسته به این وزارت با اشاره به وجود ظرفیت های بی پایان در انسان و طبیعت،بر لزوم فعال سازی و بهره گیری از این ظرفیت ها در مسیر توسعه کشور تاکید و تصریح کرد:همگام با پیشرفت های علمی،ایجاد تغییر و تحول در نگرش ها و روش ها در امور تحقیقات،آموزش و ترویج کشاورزی باید مورد توجه قرار گیرد.

وی اظهار داشت: «تحقیقات» پیشران توسعه تولید و ایجاد ثروت و اشتغال در بخش کشاورزی است و برای این که کشاورزی را تجاری و اقتصادی کنیم باید از نگاه دولتی به امور بخش پرهیز نمائیم.

وزیر جهاد کشاورزی، واگذاری امور تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی را به شرکت های دانش بنیان ضروری دانست و خاطرنشان کرد: واگذاری امور به شرکت‌های دانش بنیان از عوامل پیشرفت در تولید بذور پربازده در کشور بوده است.

حجتی،صنعت دامپروری کشور را از مدرن ترین صنایع عنوان کرد و گفت که مدیران این صنعت با پیشرفته ترین مراکز ارتباط دارند و همگام با این صنایع،روش های تولید خود را بهینه و به روز می کنند.

وزیر جهاد کشاورزی بر ضرورت پیوند بخش های «تحقیق و توسعه» و «اجرا» تاکید کرد و گفت:نتیجه کار مشترک «تحقیق و توسعه» و «اجرا» در بخش کشاورزی باید در عرصه عمل به توسعه و پیشرفت کشور منجر شود.

وی ادامه داد:بخش های مدیریتی و تحقیقاتی باید با هم اندیشی و پیوند با یکدیگر نسبت به هم راستا کردن همه منابع و توانمندی ها برای موفقیت کشور اقدام کنند.

حجتی با اشاره به این که پیش از آغاز دولت تدبیر و امید مراکز دهستان ها متروکه بود،یادآور شد:با احیای مراکز دهستان در این دوره ضمن اشتغال نزدیک به ۱۰ نفر در هر مرکز دهستان،آخرین یافته های تحقیقات کشاورزی به مزارع منتقل شد.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که در هیچ دوره ای از تاریخ کشور به اندازه دولت های یازدهم و دوازدهم در زمینه آب و خاک کار نشده است،به ظرفیت های مغفول در بخش کشاورزی اشاره و خاطرنشان کرد:در سفر اخیر به خوزستان،یک مجتمع تولیدی با زراعت درخت اکالیپتوس توانسته بود به ازای هر هکتار ۱۵۰ متر مکعب چوب برداشت و ضمن ایجاد اشتغال،سالانه ۶۰ میلیون تومان درآمدزایی کند.

وی ادامه داد:همچنین در سفر به استان گلستان،کشاورزی با کشت دیم گیاه گل گاوزبان توانسته بود ۶۰۰ کیلوگرم محصول در هکتار برداشت و حدود ۱۰۰ میلیون تومان در سال درآمد کسب کند.

حجتی در ادامه به بازدید خود از مزرعه «خشکه کاری برنج» در استان گلستان اشاره کرد و گفت: یک کشاورز با استفاده از ماشین آلات کاشت گندم نسبت به کشت بذر برنج اقدام و با مصرف میزان آب کمتر نسبت به روش های مرسوم توانسته بود با عملکرد بالاتری برنج تولید کند.

وزیر جهاد کشاورزی توجه به تحقیقات کاربردی در بخش کشاورزی را ضروری برشمرد و تصریح کرد:کارآفرینانی که در زمینه ایجاد گلخانه های مدرن سرمایه گذاری کرده اند،توانسته اند با ارزش افزوده بالا در کار خود پیشرفت کنند و همه تلاش ما در وزارت جهاد کشاورزی، دولت و مجلس جلب و استمرار حمایت ها از بخش کشاورزی است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز