خبرگزاری کار ایران

ستاری:

پول دولت برکت ندارد/ دانشگاه باید از صنعت کسب درآمد کند

asdasd
کد خبر : ۶۶۲۷۳۰

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: تا زمانی که دانشگاه نتواند بودجه موردنیاز خود را کسب کند، نمیتواند تاثیرگذاری مناسبی در جامعه داشته باشد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، سورنا ستاری امروز (چهارشنبه ۹۷/۶/۷) در افتتاحیه باشگاه کسب و کار دانش بنیان (BOX) گفت: پول دولت قطعا برکت ندارد. رشد اقتصادی از جیب کارآفرینانی بیرون می‌آید که پول خود را خرج می‌کنند؛ نه از دولت. همه جای دنیا همین امر صادق است.

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور ادامه داد: هرقدر بتوانیم کارآفرینان خود را تشویق کنیم، برد کرده‌ایم. البته قطعا باید در دولت هم کمک کنیم تا زیرساخت‌ها ایجاد شود.

وی با اشاره به افتتاح باشگاه کسب و کار دانش‌بنیان اظهار کرد: معاونت علمی و فناوری برای باشگاه بودجه‌ای اختصاص نداده و تنها در گرفتن فضای مورد نیاز کمک کرده است. امیدواریم دانشگاه شریف در آینده اینجا را به خود اختصاص دهد.

وی تاکید کرد: سیاست فوق العاده‌ای که اکنون در دانشگاه شریف اتخاذ شده است، قابل تحسین است. اینکه یک منطقه نوآوری کاملا نرم افزاری ایجاد کنیم، بسیار مفید است.

ستاری با بیان اینکه اکنون ۴۵۰ شرکت پیرامون دانشگاه شریف فعالیت می‌کنند، عنوان کرد: ظرفیت ما در حوزه نیروی انسانی فوق‌العاده است. اگر بتوانیم کاری کنیم دانشجویان و فارغ‌التحصیلان ما برای خود شرکت‌هایی ایجاد کنند و در آنها به کارآفرینی بپردازند، عملکردی موفق داشته‌ایم.

وی افزود: باید تا می‌توانیم، با بچه‌های خود در مذمت استخدام صحبت کنیم. ما با همان اندک حقوقی که اخر ماه به کارمندان می‌دهیم، اعتمادبه نفس، نوآوری و ابتکار را از آنان می گیریم.

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور با بیان اینکه دانشگاه باید بخش بزرگی از درآمدش را از طریق تکنولوژی و اختراعات کسب کند، گفت: در دانشگاه‌های بزرگ دنیا میزان کمک دولت بیش از ۱۵_۱۴ درصد نیست. تا دانشگاه نتواند هزینه‌های خود را از طریق صنعت کسب کند، نمی‌تواند تاثیرگذاری لازم را در جامعه داشته باشد.

وی در پایان تصریح کرد: قطعا هنوز جا دارد مراکزی همچون باشگاه کسب و کار دانش بنیان در اطراف دانشگاه‌ها ایجاد کنیم. ما در این راستا همکاری خواهیم کرد. ضمن اینکه شتابدهنده‌ها و صندوق‌های بخش خصوصی نیز می‌توانند در این راستا منشاء اثر باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز