خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم دزفول در مجلس در گفت‌وگو با ایلنا:

دولت شجاعت داشته باشد و گتوند را از مدار خارج کند

asdasd
کد خبر : ۶۶۲۱۵۶

نماینده مردم دزفول در مجلس گفت: تنها راهی که می‌شود ضرر سد گتوند را کم کرد این است که از مدار خارج شود، یک تونل در بالادست احداث شده و آب بدون اینکه وارد سد شود در پایین دست در کارون رها گردد.

عباس پاپی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، درباره شوری آب گتوند و راهکار خروج از آن اظهار داشت: چندین سال است که خروجی گتوند به شدت بالا رفته و چندین میلیون تن نمک از سد گتوند وارد کارون شده و زمین‌های کشاورزی و تالاب‌های خوزستان را شور کرده است، اگر این روند ادامه یابد حیات آینده کشاورزی استان برای همیشه به خطر خواهد افتاد و قابل جبران هم نیست.

وی افزود: دولت وقت اشتباه کرده، طراحی غلط انجام داده بود، هزینه کرده و بیت المال را تلف کرده بود، اگر همین الان اصلاح شده و جلوی ضرر بیش از این گرفته شود به نفع است.

نماینده مردم دزفول در مجلس تاکید کرد: دولت خساست نکند و نگوید چون سدی ساخته شده، باید همچنان به تولید نمک ادامه دهد، با وجودی که هزینه شده باید شجاعت داشته باشد و اجازه ندهد این سد در مدار باشد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر ورودی آب سد نسبت به خروجی به شدت بالا است و برابری نمی‌کند، بیان کرد: تنها راهی که می‌شود ضرر این سد را کم کرد این است که از مدار خارج شود، یک تونل در بالادست احداث شود و آب بدون اینکه وارد سد گتوند شود در پایین دست در کارون رها شود هرچند هزینه سنگینی هم دارد.

پاپی‌زاده گفت: گتوند باعث شوری شده و میزان آن نیز در چند سال اخیر افزایش قابل توجهی داشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز