خبرگزاری کار ایران

واکنش وزیر صمت به احتکار و گرانی خودرو

asdasd
کد خبر : ۶۶۲۰۴۶

وزیر صنعت ، معدن وتجارت در واکنش به خبر احتکار خودرو در حساب شخصی خود در توییتر نوشت" روزانه بیش از 3هزار خودرو در کشور تولید می شود و طی هفت روز تحویل خریداران می شود.

به گزارش ایلنا، وزیر صنعت ، معدن وتجارت در واکنش به خبر احتکار خودرو در حساب شخصی خود در توییتر نوشت" روزانه بیش از 3هزار خودرو در کشور تولید می شود و طی هفت روز تحویل خریداران می شود ، با وجود نهادهای نظارتی متعدد(124،110،135) ، تامین پارکینگ برای احتکار این تعداد (روزی 18000م) و جریمه تاخیر در تحویل ، احتکار خودرو منطقی نیست. با اینحال اگر اطلاع دقیقی دهید بررسی می شود."

روزگذشته ماجرای اتهام احتکار خودرو با تکذیب برخی مجلسی ها روبه شد. سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس ضمن رد احتکار خودرو توسط خودروسازان گفت: سازمان بازرسی در سه ایستگاه برای نظارت بر کار خودروسازان مستقر شده است و بنابراین در این زمینه نظارت مستقیم دارد. علاوه بر این با توجه به حجم تولیدی خودروها این مساله در شرایط کنونی نه تنها نمی تواند به عنوان مشکل اساسی بازار خودرو مطرح شود بلکه منطقی هم به نظر نمی رسد زیرا در واقع سازمان بازرسی در خودروسازی مقیم است و همه فعالیت ها را زیر نظر دارد. بنابراین اتهام احتکار خودرو منطقی نیست.

سعید باستانی با اشاره به تغییر قیمت‌ خودروهای داخلی گفت: تغییراتی که در بازار خودور اخیرا اتفاق افتاده با افزایش قیمت متفاوت است. اما بالا رفتن قیمت‌ خودروهای داخلی بعد از تغییر نرخ ارز طبیعی است.وی بیان این نکته اظهار کرد: بخش زیادی از قطعات خودروهای تولیدی از خارج از کشور وارد می شوند و این باعث تاثیرگذاری نرخ ارز بر بازار این خودروها می شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز