خبرگزاری کار ایران

عراق موفق‌ترین بازار در جذب کالاهای ایرانی

asdasd
کد خبر : ۶۶۲۰۰۳

رایزن بازرگانی ایران در عراق گفت: در سال حمایت از کالاهای ایرانی یکی از اهداف برجسته برای توسعه صادرات، تسهیل حضور کالاهای ایرانی در بازار عراق بوده که در این راستا، در سال 2018 روند افزایش صادرات غیر نفتی ایران به عراق موجب ایجاد 3مرحله افزایش سهم در این بازار شده که بسیار حائز اهمیت است.

به گزارش ایلنا از شاتا، ناصر بهزاد با اشاره به کاهش 15 درصدی سهم صادرات چین و ترکیه به عراق طی ماه‌های اخیر، گفت: سهم چین و ترکیه از بازار عراق به کمتر از 20 درصد رسیده و با افزایش 20 درصدی صادرات ایران به عراق، در حال حاضر 18 % از سهم بازار این کشور در تصرف کالاهای ایرانی است، در حالیکه این سهم قبلاً حدود 15 درصد بوده است.

وی اظهار داشت: می‌توان گفت عراق در سال 2018 موفق ترین بازار در جذب کالای ایرانی است، چرا که که علیرغم کاهش سهم رقبا در این بازار و کاهش تبادلات این کشورها صادرات ایران به عراق رشد داشته و این افزایش موجب ارتقای سهم بازار شده است .

رایزن بازرگانی ایران در عراق، اقبال فعالین اقتصادی بخش خصوصی ایران و استعداد قابل ملاحظه بازار عراق در کنار ثبات موجود در این بازار را فرصت خوبی برای اقدامات تجاری و تولیدی دانست و پیش بینی کرد ادامه این روند می‌تواند موجب ایجاد رقابت تنگاتنگ با سایر رقبای تجاری باشد.

بهزاد افزود: در سال‌جاری متوسط قیمت هرتن کالای صادراتی از ایران به عراق به 600 دلار رسید که نشان‌دهنده افزایش 2/1 برابری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بوده و به معنی جهت گیری به سمت صادرات کالای با ارزش افزوده بیشتر است.

گفتنی است، ظرفیت و تنوع بازار عراق، شرایط مناسب فعالیت شرکت‌های توانمند ایرانی، توسعه برندهای ایرانی، انجام شبکه سازی در کانالهای توزیع، تبلیغات مناسب، ارائه کالای با کیفیت و حضور مستقیم در بازار عراق از جمله شاخص‌های مهمی برای توسعه همکاری و بهره برداری بخش خصوصی در تعاملات دو کشور است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز