خبرگزاری کار ایران

مشاور عالی رئیس اتاق بازرگانی ایران:

وابستگی برخی زندگی‌ها به یارانه 45 هزار تومانی مایه سرافکندگی است/بخش خصوصی سر درگم است/ مشکلات اقتصادی به امور سیاسی گره خورده است

asdasd
کد خبر : ۶۶۰۶۳۴

مشاور عالی رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: اینکه خانواده‌هایی وجود دارند که اگر 48 ساعت یارانه 45 هزار تومانی آنها دیر شود زندگیشان به هم می‌ریزد این برای من صنعت‌گر مایه سر افکندگی است.

احمد پورفلاح در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا با اشاره به وضعیت اقتصادی امروز کشور گفت: در حال حاضر مشکل ما فقط اقتصادی نیست بلکه اقتصاد سیاسی است یک سری از مشکلات امروز ما مستقیما به امور سیاسی گره خورده است.

مشاور عالی رئیس اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: امروز در دنیا عملا اقتصاد امور سیاسی را جلو می‌برد سیاستمداران قبل از اتخاذ هر تصمیمی ابتدا نگاه می‌کنند چه چیزی به نفع اقتصاد کشورشان است و بعد آن را انجام می‌دهند وقتی 8 تا 10 درصد دارائی‌ها این کره خاکی در کشور ما است و یک درصد جمعیت دنیا را داریم بر چه اساس در هر چهاراه کودکانی وجود دارد که بخواهند فال یا دیگر خدمات ارائه دهند کودکانی که حتی دستشان به شیشه ماشین نمی‌رسد.

وی گفت: اینکه خانواده‌هایی وجود دارند که اگر 48 ساعت یارانه 45 هزار تومانی آنها دیر شود زندگیشان به هم می‌ریزد این برای من صنعت‌گر مایه سر افکندگی است.

رئیس اتاق بازرگانی ایران و ایتالیا تصریح کرد: برای برون رفت از این مشکلات نیازمند این هستیم که دولت در نگرش خود به اقتصاد تغییر اساسی دهد توزیع درست همه منابع کشور به سمت مراکز مورد نیاز یکی از همین کارها است ما باید بحث جیره‌بندی را کنار بگذاریم و به سمت بازار رقابتی و اقتصاد آزاد برویم.

پورفلاح گفت: نگاه دستوری و بخشنامه‌ای باید برچیده شود اینگونه کارها به جای اینکه کمکی بکند بیشتر باعث گیجی حاکمان و فعالان اقتصادی شده است که شاهد آن بخشنامه‌های متناقضی است که در سه ماه اخیر صادر شده است ما بخش خصوصی را سر درگم کردیم به طوری که الان هیچ‌کس نمی‌تواند چند ماه آینده را پیش بینی کند.

وی افزود: ما چندین‌بار شرایط سخت را پشت سر گذاشته‌ایم دولت و بخش خصوصی اگر در کنار هم باشند می‌توانند ضایعات تحریم را به حداقل برسانند، اعتقاد ما این است که ایرانی می‌تواند از این شرایط عبور کند و می‌توان اتفاقات خوبی را در شرایط بد صورت داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز