خبرگزاری کار ایران

حمایت کمیسیون اقتصادی مجلس از شورای عالی بورس؛

رای به قیمت‌های مصنوعی، بزرگ‌ترین اشتباه شریعتمداری است

asdasd
کد خبر : ۶۶۰۰۸۰

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه از تصمیمی که شورای عالی بورس برای جلوگیری از رانت و فساد گرفت، حمایت می کنیم، گفت: قیمت‌گذاری محصولات با نرخ غیر واقعی، تنها اخلال و واسطه گری را در بین بخش‌های مختلف به وجود آورده و به دلالان این فرصت را می دهد که از رانت استفاده کنند.

محمد حسن نژاد در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، با بیان اینکه موافق تصمیم شورای عالی بورس هستیم، گفت: از بزرگ‌ترین اشتباهات آقای شریعتمداری در دوران وزارت خود این است که دستور داده است کالاها بر مبنای دلار 4200 تومان در بازار رسمی عرضه شود که هدف از این کار را کمک به مصرف کنندگان عنوان می شود اما به هیچ عنوان اینگونه نیست و تنها اتفاقی که افتاده است اینکه شرکت ها و سهامدار متضرر شده و عده ای  دلال سود برده اند.

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی افزود: تصمیمات دولت باید به سمتی پیش برود که هیچ رانتی ایجاد نشود. چرا که قیمت‌گذاری محصولات با نرخ غیر واقعی، تنها رانت را در بین بخش‌های مختلف به وجود آورده یا به دلالان این فرصت را می‌دهد که از این رانت استفاده ‌کنند.

وی با بیان اینکه دولت باید اقداماتی را انجام دهد که تولیدکننده جذب عرضه در بورس به عنوان یک بازار شفاف شود، تصریح کرد: باید توجه داشت در هر بازاری که تقاضای کاذب وجود داشته باشد، رانت نیز ایجاد خواهد شد؛ چرا که همه افرادی که فرصت مناسبی دارند، رانت ایجاد شده را از دست نمی‌دهند و محصولات را با قیمت پایین تر از قیمت های بازار آزاد می‌خرند.

حسن نژاد ادامه داد: با عرضه محصولات با قیمت های غیر واقعی تنها اتفاقی که می افتد فاکتور سازی و ایجاد رانت و فساد است. عده ای که بعضا تولیدکننده نیستند محصول را با قیمت پایین خریداری و با قیمت بالاتر به مصرف کننده اصلی می فروشند  به طور مثال مواد اولیه به تولید کننده اصلی با قیمت 5 هزار تومان فروخته می شود این درحالی است که  در فاکتور صادر شده  3 هزار تومان قیمت زده می شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: قیمت غیرواقعی به غیر از فساد و رانت هیچ چیز دیگر ندارد. از این رو کمیسیون اقتصادی مجلس صد در صد از تصمیمی که شورای عالی بورس گرفته حمایت می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز