خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس در گفت‌وگو با ایلنا:

وزارت کشاورزی قربانی افزایش قیمت‌های جهانی و سوداگری داخلی‌ها شده است

asdasd
کد خبر : ۶۵۹۲۱۹

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: کار وزارت جهاد کشاورزی از آنجایی که با سفره معاش مردم سروکار دارد از حساسیت بالایی برخوردار است. با کمبودهایی که بخش تولید با آن مواجه است همه نگاه‌ها به سمت این وزارت‌خانه برمی‌گردد درحالی که بخشی از مشکلات به خاطر افزایش قیمت‌های جهانی است و بخش دیگر هم سوداگری برخی از افراد در داخل کشور است که از فرصت استفاده می‌کنند و تنها به فکر منافع خود هستند.

علی اکبری نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، در خصوص طرح استیضاح وزیر جهاد کشاورزی با امضا 20 نماینده اظهار کرد: بحث استیضاح وزیر جهاد کشاورزی حدود 5 ماه پیش در مجلس مطرح شده بود اما در شرایط کنونی این کار ضرورتی نداشت که دوباره مطرح شود. این طرح از دو روز پیش دوباره در مجلس مطرح شده است اما وزارت‌خانه مسئول تمام مشکلات و گرانی‌ها نیست.

وی افزود: کار وزارت جهاد کشاورزی از آنجایی که با سفره معاش مردم سروکار دارد از حساسیت بالایی برخوردار است. با کمبودهایی که بخش تولید با آن مواجه است همه نگاه‌ها به سمت این وزارت‌خانه برمی‌گردد درحالی که بخشی از مشکلات به خاطر افزایش قیمت‌های جهانی است و بخش دیگر هم سوداگری برخی از افراد در داخل کشور است که از فرصت استفاده می‌کنند و تنها به فکر منافع خود هستند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با اشاره به تاخیر پرداخت مطالبات گندمکاران اذعان داشت: بخشی از مشکلات و مطالباتی که مجلس از وزیر جهاد کشاورزی دارد مربوط به تاخیر در پرداخت طلب گندمکاران و کشاورزانی است که محصولاتشان توسط دولت خرید تضمینی می‌شود.

وی افزود: این نکته که 50 درصد از مطالبات در اول کار پرداخت می‌شود و مابقی آن در فواصل بسیار زیاد پرداخت می‌شود و دست کشاورزان خالی می‌ماند در طرح استیضاح بی‌تاثیر نبوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز