خبرگزاری کار ایران

گمرک ایران:

جزئیات پرونده تخلفات گمرکی در گمرک تهران/ جزئی‌ترین اطلاعات ترخیص در تمامی گمرکات قابل رهگیری است

asdasd
کد خبر : ۶۵۸۱۶۸

گمرک ایران درباره پرونده تخلفات گمرکی در گمرک تهران با انتشار گزارشی اعلام کرد: شاکی این پرونده گمرک ایران است که اواسط سال ۹۶ از سوی گمرک در مراجع قضایی تشکیل شده و موضوع پرونده ارتباطی به قاچاق ندارد.

به گزارش ایلنا،  گمرک ایران در توضیحات خود درباره تخلفات گمرکی در گمرک تهران اعلام کرده است: موضوع این پرونده به سوء استفاده و دستکاری آرای کمیسیون حل اختلافات گمرکی مربوط می شود که اواسط سال گذشته از سوی گمرک کشف و متهمان به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.

این پرونده در سال ۹۶ پس از رصد اطلاعات واصله در دستور کار دفتر بازرسی و مدیریت عملکرد و حراست گمرک قرار گرفت و پس از تکمیل اطلاعات با موضوع وقوع جرم اولیه جعل و استفاده از اسناد مجعول و تحصیل مال نامشروع در دادسرای امور اقتصادی تهران تشکیل شد.

گمرک ایران با تاکید بر اینکه تخلف کشف شده در گمرک تهران، حاصل تلاش بخش های نظارتی آن سازمان بوده و این پرونده جهت تحقیقات تکمیلی در اختیار نهادهای نظارتی قرار گرفته است، در تشریح جزییات این پرونده اعلام کرد: در این خصوص یکی از ترخیص کاران با نیت سوء استفاده و دستکاری آرای کمیسیون حل اختلافات گمرکی و با جعل نامه های گمرک ایران نسبت به استرداد غیر قانونی سپرده های مربوط به واردکنندگان کالا و تضییع حقوق دولت اقدام کرده بود که البته با ورود به موقع واحدهای نظارتی گمرک از پرداخت و وصول من غیر حق، بخش عمده ای از وجوه استردادی در مرحله صدور چک و برخی در مرحله دریافت، جلوگیری و عمده وجوه استرداد شد .

بنابراین گزارش، خوشبختانه با هماهنگی مراجع قضایی و پیگیری های مستمر گمرک، استرداد مابقی وجوه ناشی از این تخلف نیز در دادسرای مبارزه با جرایم اقتصادی در حال طی مراحل نهایی رسیدگی است.

گمرک ایران در ادامه با انتقاد از عدم دعوت نماینده گمرک در برنامه گفت و گوی ویژه خبری شب گذشته تاکید کرد: عملکرد سامانه جامع گمرکی کاملا شفاف است و در حال حاضر جزئی ترین اطلاعات ترخیص در تمامی گمرکات به لحظه قابل رهگیری است و روشن و مشخص است که چه کالایی به نام چه افرادی به تفکیک نوع کالا، مجوزها، وزن و ارزش از کدام گمرکات ترخیص و از طریق چه کامیونی به کدام انبار بارگیری و در آنجا تخلیه شده است.

امیر خجسته، رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس شورای اسلامی شب گذشته در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما ، با انتقاد از عملکرد ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از دستگیری تعدادی از مدیران گمرگ طی دو روز گذشته خبرداد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز