خبرگزاری کار ایران

امروز در تالار شیشه‌ای رقم خورد؛

صعود 1058 واحدی شاخص کل بورس

asdasd
کد خبر : ۶۵۷۹۸۲

در معاملات امروز نماگر بورس با رشد یک هزار و 58 واحدی در عدد 131 هزار و 535 به کار خود پایان داد. شاخص کل هم وزن نیز 310 واحد بالا رفت که نشان می دهد اقبال بازار امروز علاوه بر صنایع بزرگ، صنایع کوچک و تک سهم ها را نیز شامل شده است. شاخص بازار اول هم 757 واحد و شاخص بازار دوم 2هزار و 216 واحد رشد کرد.

به گزارش ایلنا، در معاملات امروز بورس معاملات مثبت و رشد قیمت سهام فولاد خراسان، مخابرات، خدمات انفورماتیک ایران، ارتباطات سیار، پتروشیمی مبین و فولاد خوزستان تاثیر مثبت بالغ بر 750 واحدی را بر رشد شاخص کل ثبت کرد.

این در حالی بود که ملی مس با تاثیر منفی 81 واحدی بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشت.

در معاملات امروز نماگر بورس با رشد یک هزار و 58 واحدی در عدد 131 هزار و 535 به کار خود پایان داد.

شاخص کل هم وزن نیز 310 واحد بالا رفت که نشان می دهد اقبال بازار امروز علاوه بر صنایع بزرگ، صنایع کوچک و تک سهم ها را نیز شامل شده است. شاخص بازار اول هم 757 واحد و شاخص بازار دوم 2هزار و 216 واحد رشد کرد.

بورس امروز شاهد تغییر مالکیت بیش از یک میلیارد و 236 میلیون برگه سهم، حق تقدم و سایر دارایی های مالی بود. ارزش معاملات اولین روز هفته بالغ بر 323 میلیارد تومان بود که در 100 هزار نوبت معاملاتی انجام شد.

بانک تجارت با معامله بیش از 133 میلیون سهم بیشترین حجم معاملات و پتروشیمی پارس با معامله بالغ بر 26 میلیارد تومان بیشترین ارزش معاملات را داشتند.

گروه های فلزات اساسی، شیمیایی و فرآورده های نفتی نیز در این روز با بیشترین ارزش معاملات، در صدر صنایع بورسی قرار گرفتند.

همچنین امروز شاخص های صنایع ذغال سنگ، انتشار و چاپ، تامین آب، برق، گاز، انبوه سازی، لاستیک و رادیویی با بیشترین رشد ، خبر از بازدهی مثبت سهامداران شرکت های زیر مجموعه خود دادند.

سهام فولاد خراسان، صنعتی سپاهان، پتروشیمی آبادان، سیمان بجنورد، خدمات انفورماتیک، معدنی دماوند و موتورسازان تراکتورسازی ایران امروز بیشترین رشد قیمت را داشتند.

در مقابل نماد شرکت های بیمه آسیا، تولید محور خودرو، لیزینگ ایران، کارتن ایران، باما، حمل و نقل بین المللی خلیج فارس و توسعه معادن روی با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات نشستند.

سرمایه گذاران بورس امروز برای خرید سهام مدیریت صنعت شوینده، پتروشیمی مبین، آذرآب، حفاری شمال، ماشین سازی اراک، پتروشیمی کرمانشاه و پتروشیمی فجر با بیشترین تقاضا و طولانی ترین صف های خرید مواجه شدند. حجم صف های فروش در این هفت نماد بیش از 123 میلیون سهم بود.

در پایان معاملات امروز با نوسان مثبت 0.81 درصدی شاخص کل، بازدهی بورس از ابتدای سال تا پایان امروز به بیش از 36 درصد رسید .

همچنین ارزش معاملات خرد در این روز 313 میلیارد تومان اعلام شد. 6.7 میلیارد تومان نیز خالص تغییر مالکیت حقوقی ها بود.

همچنین امروز حقیقی ها بیشترین خریدها را در سهام بیمه ما، پتروشیمی مبین و پتروشیمی شیراز انجام دادند. این در حالی بود که بیشترین خریدهای حقوقی در نماد شرکت های پتروشیمی پارس، فولاد مبارکه و بانک تجارت انجام شد.

از مهمترین خبرهای امروز تالار حافظ لغو همه عرضه های محصولات پتروشیمی در بورس کالا بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز