خبرگزاری کار ایران

فرمانده انتظامی تهران بزرگ خبر داد:

کشف ۹ انبار احتکار کالاهای اساسی به ارزش ۳۲۰ میلیارد تومان+ فیلم

asdasd
کد خبر : ۶۵۷۹۴۶

فرمانده انتظامی تهران بزرگ از ۹ انبار محل نگهداری کالاهای احتکار شده که توسط معاونت مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی تهران بزرگ شناسایی و کشف شده بودند، بازدید کرد.

به گزارش ایلنا، سردار حسین رحیمی (فرمانده انتظامی تهران بزرگ) در رابطه با انبار شناسایی شده محل نگهداری کالاهای احتکار شده از قبیل لاستیک خودرو، برنج و اقلام غذایی در جاده ورامین، کهریزک، مهدی آباد، جاده خاوران و جاده واوان اظهار داشت:‌ طی عملیاتی که طی هفته گذشته توسط معاونت مبارزه با قاچاق کالا و ارزش پلیس آگاهی تهران بزرگ انجام شد، تعداد ۹ انبار محل نگهداری غیرقانونی انواع موادغذایی از قبیل برنج، حبوبات، نشاسته، چای، ادویه‌جات به همراه ده‌ها هزار حلقه لاستیک انواع خودروهای صنعتی و سواری همراه با ده‌ها هزار عدد رینگ خودرو و همچنین بیش از سه هزار پالت چوب ام‌دی‌اف مجموعا به ارزش تقریبی ۳۲۰ میلیارد توان کشف شد.

سردار رحیمی در ادامه گفت: در این سوله‌ها لاستیک‌هایی وجود دارد که بیشتر از دو سال و حتی بیش از زمان تولید آنها گذشته و بعضا تاریخ تولیدشان نیز سال ۲۰۱۶ میلادی است و کیفیت لاستیک‌های اولیه را ندارند و طی این مدت در شرایطی نامناسب، در فضای باز و زیر آفتاب نگهداری شدند و همین شرایط سوء نگهداری باعث عدم امکان و قابلیت استفاده از آنها را موجب شدهه است.

وی افزود: بیشتر این لاستیک‌ها تولید کارخانه‌های داخل بوده اما به واسطه نگهداری طولانی آنها در شرایط نامناسب و پوسیده شده و دیگر قابلیت استفاده در خودروها را ندارد با این وجود صاحبان این کالاها با سودجویی قصد داشتند که این آنها را در زمان مناسب مورد نظر خودشان در سطح بازار لاستیک توزیع نمایند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: می‌بایست با ایجاد یک ساز و کار نظارتی مناسب بر توزیع ارز، زمینه یا را فراهم کرد تا کالاها به ویژه کالاهای اساسی در سطح بازار به درستی عرضه شده و در اختیار مردم قرار بگیرند.

وی  با اشاره به کشف صدها حلقه لاستیک متعلق به خودروهای سنگین و صنعتی نیز افزود: در زمینه خودروهای سنگین نیز مدت‌هاست که دچار مشکل هستیم و طبیعتا کسانی که ارز را وارد می‌کنند (بانک مرکزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) باید سازوکار نظارتی مناسبی را تعریف کنند و در قبال این امر مسوول هستند اما تاکنون هیچ سازوکار نظارتی مناسبی برای عرضه کالاها در بازار اعلام نشده است.

سردار رحیمی تصریح کرد: هزاران انبار در این مناطق وجود دارد؛ باید اقدامات نظارتی بر این انبارها صورت گیرد تا این کالاها با ارز دولتی و یا هر ارزی که وجود دارد به بازار تزریق شود.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: در این شرایط مردم به این اقلام اساسی نیاز دارند و مالکان و عرضه‌کنندگان و ما به عنوان دستگاه‌های نظارتی باید وارد عمل شویم تا مشکلات را سامان دهیم.

سردار رحیمی در پایان در پاسخ به یان سوال که «تکلیف این کالاها چه می‌شود؟»، گفت: همه این کالاها در اختیار وزارت صنعت،‌ معدن و تجارت (صمت) و اداره تعزیرات حکومتی استان تهران قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز