خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت‌وگو با ایلنا:

هوشمندسازی مدارس در اولویت نیاز کشور قرار ندارد/کتاب الکترونیکی جایگزین کتاب کاغذی نخواهد شد

asdasd
کد خبر : ۶۵۷۸۲۰

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه مسوولان و برنامه‌ریزان آموزش و پرورش آنگونه که باید و شاید به اولویت‌های نیاز کشور توجه نمی‌کنند. در شرایطی که برخی نقاط کشور حتی مدرسه ندارند، هوشمندسازی مدارس از اولویت برخوردار نیست.

نماینده مردم اهواز و باوی در مجلس دهم در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره فرآیند هوشمندسازی مدارس، گفت: قطعا ما نمی توانیم تنها با هوشمندسازی مدارس خروجی های لازم را از فرایند آموزشی خود به دست آوریم. متاسفانه ما در بسیاری از مواقع به لزوم اولویت‌بندی توجه نمی‌کنیم.

علی ساری افزود: برنامه‌ریزان کشور باید اول ببینند که در استان‌های ما در واقعیت چه می‌گذرد! آیا اصلا در بسیاری از نقاط مدرسه‌ای وجود دارد؟! متاسفانه ما در آموزش و سایر حوزه‌ها می‌بینیم که دوستان طرح‌هایی را مدنظر قرار می‌دهند که خارج از اولویت‌بندی‌ها قرار دارد. از این منظر از دیدگاه بنده آموزش و پرورش کشور 100 درصد قابل نقد است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هوشمندسازی مدارس کار مفیدی است اما در اولویت قرار ندارد، خاطرنشان کرد: ما خود را در سطح هوشمندسازی مدارس بررسی می کنیم اما این در حالی است که در بخشی از کشور به تعداد کافی معلم در اختیار نداریم یا معلمانی که داریم که مطالباتشان پرداخت نشده است. ما نیاز به معلمانی داریم که دغدغه های اصلی آنان شامل دانش آموزان شود اما وقتی مطالبات مالی آنان پرداخت نمی شود، چگونه می توان از آنان چنین انتظاراتی داشت؟

وی اضافه کرد: باید ابتدا کیفیت زندگی و سطح علمی معلمان را بررسی کنیم و درصدد ارتقای آن برآییم؛ آنگاه به مسائلی چون هوشمندسازی مدارس رو آوریم؛ چراکه کیفیت کار معلمان بیش از هوشمندسازی مدارس اثرگذار است.

نماینده مردم اهواز و باوی در مجلس در ادامه گفت: ما امکان دسترسی به کتاب الکترونیکی را هم در کشور ایجاد کردیم اما هیچ‌گاه این نوع کتاب جای کتاب کاغذی را نگرفت. البته درست است که سرعت دسترسی به کتاب های الکترونیکی بسیار بیشتر است اما کتاب کماکان جایگاه خود را داراست.

ساری با اشاره به انتقاداتی که به نظام آموزش و پرورش وارد است، بیان کرد: حل بسیاری از مشکلات آموزش و پرورش در اولویت قرار دارد. یکی از این مشکلات محتوای کتاب ها و نظام آموزشی است. محتوای کتاب های آموزشی نیازمند تغییر و تحول است.  

وی تاکید کرد: استان هایی هستند که کشور را تغذیه می کنند اما از بسیاری از حقوق خود محروم هستند. باید ببینیم اصلا چرا بحث استیضاح وزیر آموزش و پرورش مطرح شد و هوشمندسازی مدارس چه جایگاهی در این بحث دارد؟ جای تاسف دارد که اولویت‌ های اصلی کشور را رها می کنیم و به مسائل فرعی می پردازیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز