خبرگزاری کار ایران

امتیاز وِیز ایرانی نسبت به اپلیکیشن‌های مشابه؛

آدرس‌دهی به صورت دنباله‌ای از خیابان‌ها در نقشه "نما"

asdasd
کد خبر : ۶۵۷۷۰۵

مدیر واحد داده‌های مکانی شرکت فن‌آوری اطلاعات چیستا گفت: یکی از مهم‌ترین امتیازات نقشه آنلاین "نما" شیوه آدرس‌دهی آن است که برخلاف اپلیکیشن‌های مشابه از کل به جزء نیست و مطابقه شیوه بومی آدرس‌دهی در ایران به صورت دنباله‌ای از خیابان‌ها گفته می شود.

امید آقالطیفی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، در رابطه با پروژه نقشه آنلاین "نما" که نسخه آزمایشی آن به تازگی رونمایی شده و در دسترس مخاطبان قرار گرفته است، گفت: جمع‌آوری داده‌های بومی برای نقشه ایران، جستجو در نقشه، مسیریابی و پیدا کردن آدرس های مختلف از جمله امکانات این نقشه بومی است.

مدیر واحد داده‌های مکانی شرکت فن‌آوری اطلاعات چیستا در توضیح مزیت نقشه "نما" نسبت به waze و سایر اپلیکیشن‌های مرتبط اظهار کرد: ویز تنها مسیریابی می کند اما ما در پروژه نما کاری می کنیم تا مردم هر مکانی را به راحتی روی نقشه پیدا کنند. مردم ممولا وقتی می خواهند مثلا رستورانی را روی نقشه بیابند، از گوگل استفاده می کنند که دارای داده های بومی نیست و به صورت تصادفی به‌روزرسانی می شود. ما در پروژه نما سعی می کنیم به صورت مداوم به‌روزرسانی شویم و قطعا نسبت به گوگل یا ویز اطلاعات بیشتری را درخصوص اماکن مختلف ارائه می دهیم.

وی اضافه کرد: یکی از تفاوت های ویز، گوگل و اپلیکیشن های مشابه با نقشه "نما" نحوه آدرس‌دهی آن است. ما با نحوه آدرس‌دهی اپلیکیشن های خارجی دچار مشکل می شویم؛ چراکه در کشورهای خارجی آدرس از کل به جزء داده می شود اما ما در ایران آدرس را به صورت دنباله‌ای از خیابان ها می گوییم.

آقالطیفی در ادامه گفت: در کشورهای خارجی برای آدرس‌دهی ابتدا نام شهر، سپس نام محله و بعد نام خیابان قید می شود اما تصور کنید می خواهید آدرس رستورانی را در خیابان روانمهر بگویید. در این صورت دنباله‌ای از خیابان ها را نام می برید؛ به عنوان مثال می گویید خیابان انقلاب، خیابان دانشگاه، خیابان روانمهر ... . ما در "نما" تلاش کرده‌ایم مردم به همان روش بومی آدرس موردنظر خود را پیدا کنند.

وی در توضیح فعالیت بعدی شرکت فن‌آوری اطلاعات چیستا درخصوص پروژه "نما" گفت: ما در فاز بعدی قصد داریم به معرفی این نقشه آنلاین بومی بپردازیم و تلاش کنیم با ارائه عملکردی خوب آن را فراگیر کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز