خبرگزاری کار ایران

کمیجانی به ایلنا خبر داد:

برای حفظ اعتبارمان در بین شرکت‌های خارجی حاضریم با قیمت بازار آزاد ریال پرداخت کنیم/هیچ ثبت سفارشی در حوزه ما انجام نشده است/ فردا با معاون وزیر صمت جلسه داریم

asdasd
کد خبر : ۶۵۶۴۶۱

رئیس اتحادیه فن آوران رایانه گفت: درخواست ما این است که تهیه ارز را برای ما تسهیل کنند، واردکنندگان حتی حاضر هستند با قیمت بازار آزاد ریال پرداخت کنند تا حساب خود را با شرکت‌های خارجی و نمایندگی‌ها تسویه کنند، اعتبار واردکنندگان در بین فروشندگان و نمایندگان خارج از کشور مسئله مهمی است و به راحتی به دست نمی‌آید الان هم این موضوع به خاطر سیاست های داخلی و نه تحریم‌ها در معرض خطر است.

رئیس اتحادیه فن آوران رایانه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا خبر از تشکیل جلسه واردکنندگان این صنف با معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزیر صنعت داد.

 کمیجانی گفت: با توجه به حساس بودن فعالیت این صنف و وارداتی بودن 90 درصد کالای آی تی و رایانه کشور قرار شد فردا صبح واردکنندگان جلسه‌ای با معاون وزیر داشته باشند و مشکلات را بیان کنند،کالاهای این صنف به دلیل حساس بودن و تکنولوژی روز نباید مدت زیادی در گمرک باشد از طرف دیگر با وجود تحریم‌ها و انحصار بیشتر این اقلام در دست شرکت‌های آمریکایی بایستی با کمترین هزینه و دور زدن موانع، نیاز کشور را تامین کرد که یکی از این راه‌ها تامین اقلام از امارات و نمایندگی‌ها است اما با وجود مشکلات ارزی تهیه ارز برای واردکنندگان مشکل شده است.

 وی افزود: درخواست ما این است که تهیه ارز را برای ما تسهیل کنند، واردکنندگان حتی حاضر هستند با قیمت بازار آزاد ریال پرداخت کنند تا حساب خود را با شرکت‌های خارجی و نمایندگی‌ها تسویه کنند، اعتبار واردکنندگان در بین فروشندگان و نمایندگان خارج از کشور مسئله مهمی است و به راحتی به دست نمی آید الان هم این موضوع به خاطر سیاست‌های داخلی و نه تحریم‌ها در معرض خطر است.

 کمیجانی تصریح کرد: مسئله ثبت سفارش یکی دیگر از دغدغه های ما است از زمان صدور آخرین بخشنامه دولت تا به امروز هیچ ثبت سفارشی در حوزه ما انجام نشده است. امیدواریم فردا آقای سینکی بتوانند مشکلات ما را حل کنند و هر چه زودتر وضعیت صنوف مشخص شود.

وی گفت: اکنون بازار در شوک هست و هیچ‌کس نمی‌داند چه کاری باید انجام دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز