خبرگزاری کار ایران

نقشه آنلاین و بومی "نما" رونمایی شد؛

تولید آدرس اختصاصی برای کاربران ایرانی

asdasd
کد خبر : ۶۵۶۴۰۶

مدیرعامل شرکت فناوری اطلاعات چیستا گفت: تفاوت ما با waze این است که اطلاعات دریافتی را به هیچ عنوان ذخیره نمی کنیم. Waze تمامی داده ها را ذخیره می کند اما ما چنین قصدی نداریم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، مدیرعامل شرکت فناوری اطلاعات چیستا، طی نشست خبری که امروز در مجتمع چارسو برگزار شد، ضمن رونمایی از نقشه آنلاین و بومی "نما"، مکان‌یابی به صورت بومی و تولید آدرس اختصاصی برای کاربران ایرانی را از مزیت‌های این نرم‌افزار نسبت به رقبای خارجی دانست.

محمدرضا فیروزآبادی در این نشست با بیان اینکه شرکت چیستا حدود 6 سال روی پروژه ایرانی "نما" کار کرده است، گفت: این نقشه در حقیقت بستری برای داده های مکان‌یابی است و به صورت کاملا تعاملی طراحی شده است. تکمیل داده های نقشه از سوی کاربران برای ما بسیار حائز اهمیت است. نقشه زمانی زنده خواهد بود که کاربر داشته باشد و اطلاعاتی را از سوی کاربران دریافت کند.

مدیرعامل شرکت فناوری اطلاعات چیستا با اشاره به اینکه ایجاد نقشه آنلاین بومی پیش از این نیز از سوی برخی کشورها انجام شده است، اظهار داشت: به عنوان مثال یاندکس مپ در روسیه و بایدو مژ در چین نمونه‌هایی از نقشه آنلاین بومی هستند که بعضا جلوتر از گوگلwaze  حرکت می کنند.

به گفته فیروزآبادی پروژه نما در شاخه web GIS قرار می گیرد و هم در حوزه GIS و هم در حوزه WEB‌ سرویس‌ها و داده‌های لازم را ایجاد کرده است.

مدیرعامل شرکت فناوری اطلاعات چیستا تصریح کرد: گوگل پس از ما قوی‌ترین دیتا را درخصوص ایران دارد و ما به مراتب از گوگل جلوتر هستیم. ما رقیب خود را جا گذاشته‌ایم و برنامه به زودی در دسترس سازمان‌ها و کاربران قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: نسخه آزمایشی اپلیکیشن نما دیروز برای سیستم عامل اندروید در اینترنت قرار گرفت و نسخه اپلیکیشن IOS نیز حدود 3 ماه آینده اضافه خواهد شد. همچنین نسخه سخنگوی این اپلیکیشن نیز تا حدود 1 ماه دیگر در دسترس عموم قرار می‌گیرد. این اپلیکیشن رایگان است و از این لحاظ محدودیتی ندارد.

فیروزآبادی با بیان اینکه گوگل تابع تحریم‌های بین المللی است، گفت: یکی از مزیت‌های رقابتی ما این است که بومی هستیم و کسب و کارهای داخلی می‌توانند خود را در نقشه آنلاین ما معرفی کنند. یکی دیگر از برنامه های ما این است که صاحبان کسب و کار بتوانند به‌مثابه یک ویترین برای معرفی خدمات خود از نقشه آنلاین نما استفاده کنند.

وی ضمن تاکید بر ایمن بودن این نرم‌افزار داخلی گفت: برآورد ترافیک در شهرها، از طریق تشخیص سرعت کاربران انجام می شود و این کار راه حل دیگری ندارد؛ چرا که نمی‌توان در کلیه مکان ها دوربین گذاشت. تفاوت ما با waze  این است که اطلاعات دریافتی را به هیچ عنوان ذخیره نمی‌کنیم. ways  تمامی داده‌ها را ذخیره می کند اما ما چنین قصدی نداریم.

مدیرعامل شرکت چیستا افزود: هیچ پادگان و محل انتظامی در داخل نقشه نما وجود ندارد. ما دیتای تمای نقاط امنیتی را حذف کرده‌ایم.

فیروزآبادی در ادامه سخنان خود مکان‌یابی به صورت بومی را از امکانات این نرم افزار جدید دانست و خاطرنشان کرد: شرکت چیستا برای ارائه نقشه آنلاین نما نه تنها حمایت مادی و حتی معنوی از سوی دولت دریافت نکرده است؛ بلکه در دولت قبلی با کارشکنی های زیادی مواجه شد. برای این پروژه حدود 15 میلیارد تومان هزینه شده است و ما در این زمینه نیز حمایتی از سوی دولت دریافت نکرده‌ایم.

وی تاکید کرد: 15 شهریور نسخه اصلی اپلیکیشن نما در دسترس مخاطبان قرار خواهد گرفت. همچنین تا پایان شهریور ماه اطلاعات مرتبط با طرح ترافیک و طرح زوج و فرد نیز در داخل پروژه قرار می گیرد.

شایان ذکر است طی این نشست برای نخستین بار از نقشه آنلاین "نما" رونمایی شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز