خبرگزاری کار ایران

محمد امامی امین در کارگروه تنظیم بازار استان مطرح کرد:

درصورت بسته شدن مرزها تا یکسال نیاز به ورود کالا در استان تهران نداریم

asdasd
کد خبر : ۶۵۶۲۲۴

معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری تهران بیان کرد:‌ معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری تهران از جمع‌ شدن حجم زیادی کالا در گمرکات تهران خبر داد.

 به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد امامی امین (معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری تهران) در کارگروه تنظیم بازار استان گفت: برندهای کره‌ای بیش از ٢٠ سال است در بازار کشورمان فربه می‌شوند و بخش مهمی از گردش مالی را در ایران دارند اما همیشه زودتر ازسایر برندها به استقبال تحریم می‌روند.

او تاکید کرد: نیاز است با کمک وزارت امور خارجه خط مشی در این بخش تدبیر شود.

معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری تهران گفت: تأمین نقدینگی برای مابه‌التفاوت نرخ ارز که مطرح شده  آنهم برای کسی که از چند ماه قبل اقدام به واردات کرده، دشوار و غیرممکن است.

او تاکید کرد: وزارت صنعت معدن و تجارت قبل از ابلاغ دستورالعمل باید زیر ساخت‌های آن را در بازار فراهم کرده تا تأمین نقدینگی برای مابه التفاوت نرخ ارز غیرممکن نباشد.

معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری در رابطه با التهابات اخیر بازار گفت: متأسفانه با عدم اجرای صحیح قوانین و مقررات مواجه هستیم، در موضوع گمرکات دستورالعملی ابلاغ شده اما زیرساخت آن درست نیست حجم زیادی کالا فقط در گمرکات تهران جمع شده است.

امامی در ادامه به هفتاد هزار تن کالا در گمرکات تهران اشاره کرد که به بازار نرسیده است.

او با اشاره به بازدید از گمرکات تهران گفت: در این بازدیدها مشخص شد کالاهای وارد شده با مجوزهای لازم حداکثر تا چهارساعت می‌توانند ترخیص شوند اما در حال حاضر با پدیده احتکار مواجه هستیم.

امامی تاکید کرد: اگر مرزها بسته شود برای یکسال آینده نیاز به کالا در استان تهران وجود نخواهد داشت.

او افزود: همه انبارهای تهران پر از برندهایی است که سال‌هاست از بازار در حال ارتزاق هستند.

امامی با اشاره به بازدید تعزیرات استان تهران از یکی از برندها گفت: تعزیرات در این بازدید با بیش از شصت هزار قطعه کالای انبار شده مواجه شده است؛ درحالیکه ماه‌هاست یکی از کالاهایش را در نمایندگی‌ها عرضه نکرده است.

او افزود: برندهای معروف که تابلوهایشان سراسر بازار را پرکرده حق ندارند، احتکار کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز