خبرگزاری کار ایران

شرایط واردات طلا، ارز و طلای خام اعلام شد

asdasd
کد خبر : ۶۵۵۹۰۶

گمرک ایران در بخشنامه‌ای به گمرکات اجرایی کشور ورود طلا، ارز و طلای خام­ را منوط به دریافت مجوز از بانک مرکزی و تشریفات گمرکی مجاز اعلام کرد.

به گزارش ایلنا در بخشنامه گمرک ترخیص کالاهای وارداتی با رویه بانکی منوط به تاییدیه سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان مبنی بر دریافت­ مابه‌التفاوت «نرخ ارز زمان پرداخت» و «نرخ ارز در بازار در تاریخ ترخیص» است.

اساس این بخشنامه ورود ارز به صورت اسکناس به داخل کشور بدون محدودیت و مطابق مقررات بانک مرکزی و مقررات مبارزه با پولشویی مجاز بوده و بنابراین در خصوص انجام تشریفات گمرکی رعایت بخشنامه های مربوطه الزامی است. واردات طلا (ساخته شده) بدون محدودیت با دریافت­ مجوز از بانک مرکزی و رعایت انجام تشریفات تشریفات گمرکی و پرداخت حقوق ورودی و مالیات ارزش افزوده و سایر وجوه متعلقه مجاز است.

واردات طلای خام (‌شمش استاندارد) با دریافت­ مجوز از بانک مرکزی و رعایت تشریفات گمرکی و رعایت سایر مقررات از پرداخت حقوق، عوارض قانونی و مالیات ارزش افزوده معاف شده است.

بر اساس سیاست جدید ارزی دولت که به تصویب هیئت وزیران رسیده و از 16 مرداد ماه اجرایی شده است، واردات اسکناس ارز و طلای خام به کشور توسط صرافی‌ها و اشخاص با اخذ مجوز از بانک مرکزی و رعایت تشریفات گمرکی مجاز است؛ همچنین با تصمیم دولت­واردات طلای خام از پرداخت تعرفه گمرکی و ارزش افزوده نیز معاف شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز