خبرگزاری کار ایران

معاون برنامه‌ریزی شرکت مدیریت منابع آب ایران خبر داد:

تسهیل سرمایه گذاری بخش خصوصی در طرح‌های گردشگری پیرامون سدها

asdasd
کد خبر : ۶۵۵۵۹۱

دستورالعمل بررسی، تأیید و تصویب طرح‌های گردشگری پیرامون منابع و تاسیسات آبی به منظورساماندهی طرح‌های گردشگری پیرامون پیکره‌های آبی کشور و ایجاد وحدت رویه در اجرای طرح‌های گردشگری و تسریع در پاسخگویی به متقاضیان سرمایه‌گذاری در طرح‌های آبی تهیه و به شرکت‌های آب منطقه‌ای ابلاغ شده است.

به‌گزارش ایلنا، مجید سیاری، معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی شرکت مدیریت منابع آب ایران و رئیس کارگروه گردشگری پیرامون منابع آب و تاسیسات آبی با اعلام این مطلب اظهار داشت: امروزه بسیاری از کشورهای جهان، صنعت گردشگری را به عنوان منابع درآمد، اشتغال و رشد بخش خصوصی مورد توجه قرار داده‌اند و به توسعه این صنعت پرداخته‌اند، در حال حاضر ایران نیز به لحاظ جاذبه‌های مختلف گردشگری مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی می‌باشد و در این میان منابع و تاسیسات آبی از ظرفیت‌های بالقوه توسعه گردشگری در سطح کشور به شمار می‌آیند تا ضمن ایجاد درآمد، زمینه توسعه گردشگری کشور، فرهنگ سازی در زمینه مصرف بهینه آب و معرفی ابعاد مختلف فعالیت‌ها و اقدامات وزارت نیرو در صنعت آب کشور به‌وجود آید.

وی گفت: شرکت مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران با توجه به اهداف و سیاست‌های دولت و وزارت نیرو در سند چشم انداز کشور و رعایت قوانین و مقررات جاری با تشکیل کار گروه گردشگری و تشریح روند انجام کار این دستورالعمل را تدوین و ابلاغ نموده است.

سیاری دامنه و قلمرو طرح‌های گردشگری آب را ســدها، رودخانه‌ها و اراضــی و املاک محدوده‌های تحت مالکیت شرکت‌های آب منطقه‌ای، چشمه‌ها و آبهای گرم معدنی، قنات‌ها و سازه‌های فرهنگی و تاریخی آبی، سایر جاذبه‌های گردشگری مرتبط با آب از قبیل ایجاد موزه، آب انبارها و.... که قابلیت بهره برداری گردشگری داشته باشد برشمرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز