خبرگزاری کار ایران

عملکرد رضایت بخش بانک قرض الحسنه مهر ایران در سامانه نهاب بانک مرکزی

asdasd
کد خبر : ۶۵۵۵۳۱

رییس کل اداره مبارزه با پولشویی بانک مرکزی عملکرد یکساله بانک قرض الحسنه مهر ایران در حوزه سامانه نهاب (سامانه نظام هویت سنجی الکترونیکی بانکی) را بسیار موفق آمیز و مورد رضایت دانست و از اقدامات انجام شده در این مدت تقدیر کرد.

به گزارش روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهر ایران، کیان، رییس کل اداره مبارزه با پولشویی بانک مرکزی اعلام داشت که با تلاش های کارکنان بانک قرض الحسنه مهر ایران، درصد پوشش اطلاعات موفق فایلهای سامانه نهاب از ۳۳.۵ درصد (در بهمن ماه ۹۶) به میزان ۹۹.۲ درصد (هم اکنون) بهبود یافته است و در این حوزه این بانک در زمره اولین بانکهای ممتاز و پیشرو قرار دارد.

تولید نرم افزار به منظور افزایش سرعت و سهولت در تولید فایل های روزانه، تحلیل سیستم و ارائه راهکارهای سیستمی جهت مقایسه مغایرت های اعلامی بانک مرکزی با اطلاعات موجود در این بانک به منظور بهبود درصد پوشش، ثبت دیتابیسی تمامی شناسه های موفق شهاب در هسته بانکی، اجرای آزمون های تست اتصال با کانال های بانک مرکزی و ... از جمله گامهای موثر انجام شده در این حوزه می باشد.

شایان ذکر است؛ نهاب، سامانه‌ای یکپارچه حاوی اطلاعات هویتی مشتریان است که تخصیص شماره شناسایی منحصر به فرد برای هر یک از افراد جامعه را در شبکه بانکی میسر می‌سازد.

شهاب یا شناسه هویت الکترونیک بانکی، شناسه منحصر به فردی است که جهت شناسایی مشتریان بانکی به هریک از اشخاص حقیقی و حقوقی اختصاص می‌یابد.

از اهداف کلان این پروژه فراهم کردن بستری امن برای انتقال امن اطلاعات هویتی و بانکی مشتریان نظام بانکی به مرکز ریشه گواهی بانکی جهت صدور توکن‌های «نماد» بوده و به‌عنوان پروفایل مشتریان بانکی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

از جمله مهم‌ترین دستاوردهایی که با راه‌اندازی این پروژه به دست می‌آید تحت پوشش قرار گرفتن سامانه‌های سیستم مدیریت سپرده‌ها، سیستم مدیریت تسهیلات، سیستم ارزی، سیستم‌های بانکداری اینترنتی، سیستم بانکداری همراه، سیستم تلفن بانک و کانال‌ها و مشتریان می‌باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز