خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران:

نقش تاثیرگذار بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در کاهش فق

asdasd
کد خبر : ۶۵۵۵۲۶

استاندار مازندران در دیدار با دکتر مرتضی اکبری با بیان اینکه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران توانسته خدمات خوبی به مردم ارائه دهد، اظهار داشت: این بانک برای توانمندسازی نیازمندان پتانسیل های زیادی دارد و می تواند در پروژه های محرومیت زدایی بسیار تاثیرگذار باشد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهرایران، محمد اسلامی، خاطر نشان کرد: اگر فرهنگ قرض‌الحسنه در میان آحاد مردم ترویج داده شود یقینا فقر در جامعه کاهش می یابد.

وی با بیان اینکه بانک ها منابع خود را به صورت قرض‌الحسنه در اختیار مردم نمی گذارند، تاکید کرد: بانک قرض الحسنه مهر ایران توانسته است با پرداخت تسهیلات ارزان قیمت و تنها در قبال دریافت ۴ درصد کارمزد، اعتماد مردم را به دست آورد و جایگاه خوبی در بین آن ها داشته باشد.

استاندار مازندران تاکید کرد: مازندران استان پر جمعیتی است که تحمیل برخی سیاست ها همچون خروج دام از جنگل و روستا بر آمار بیکاری و فقر جامعه افزود.

این مسئول سیاست اصلی تیم استانداری مازندران را کاهش فقر در استان دانست و تصریح کرد: این مهم با ایجاد اشتغال از طریق پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه رقم خواهد خورد که بانک قرض‌الحسنه مهر ایران می تواند نقش عمده ای در این زمینه داشته باشد.

اسلامی در ادامه تاکید کرد: کارکنان استانداری و فرمانداری ها را به سپرده گذاری در بانک قرض‌الحسنه مهر ایران ترغیب خواهیم کرد تا در ترویج این سنت الهی نقش داشته باشیم.

در ادامه، دکتر مرتضی اکبری نیز با بیان اینکه ده بانک بزرگ کشور سهامدار بانک قرض‌الحسنه مهر ایران هستند، اظهار داشت: این بانک با سرمایه گذاری ۱۵۰۰ میلیارد تومانی تشکیل شد که در یکدهه گذشته به بیش از ۳میلیون و ۵۰۰هزار متقاضی تسهیلات قرض الحسنه پرداخت کرده است.

اکبری با اشاره به اینکه ۷۹ درصد تسهیلات پرداخت شده مربوط به ۵سال گذشته است، تصریح کرد: یک ریال منابع دولتی نداریم، تمامی منابع و درآمد بانک از حساب ها و کارمزد چهار درصد تسهیلات قرض الحسنه است.

وی آمار بانک قرض‌الحسنه مهر ایران را واقعی برشمرد و خاطر نشان کرد: تسهیلات جدید به شرط تسویه تسهیلات قبلی پرداخت می شود؛ کارمندان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در ۵۳۰شعبه در سراسر کشور آماده هستند تا به متقاضیان تسهیلات قرض‌الحسنه ۲تا۲۰میلیون تومانی پرداخت کنند.

اکبری با بیان اینکه منابع بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به ۱۲هزار میلیارد تومان رسیده است، تاکید کرد: وضعیت بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در مازندران بسیار مناسب است.

مدیر عامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با تاکید بر اینکه منابع بانک در سال گذشته رشد ۸۳ درصدی داشته است، تصریح کرد: طرح همیاران مهر از طرح های خوب بانک است که میتوان با استفاده از منابع جمع آوری شده تسهیلات قرض‌الحسنه به نیازمندان پرداخت کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز