خبرگزاری کار ایران

معاون تعاون وزیر کار بیان کرد:

لزوم حمایت ارزی از تعاونی‌های نیاز مند به واردات مواد اولیه / مصرف کالای ایرانی تبدیل به ارزش شود

asdasd
کد خبر : ۶۵۵۴۸۲

معاون تعاون وزیر کار گفت: همه مسئولان نقش خود را در این مساله به نحو احسن ایفا کنند. البته لازم است پیش از آن مصرف کالای ایرانی تبدیل به یک ارزش شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در همایش ملی توانمندیهای صنایع کوچک و متوسط معاون تعاون وزیر کار و رفاه اجتماعی گفت: تعاونی‌ها می‌توانند واحدهای صنعتی کوچک و متوسط را به قدرت‌های بزرگی در صنعت تبدیل کنند. همچنین می‌توانند در تامین نیازهای کشور و رفع مشکلات صادرات و کاهش قیمت تمام شده محصولات نقش اساسی داشته باشند.

کلانتری ادامه داد: در حال حاضر هزار تعاونی معدنی و هزار تعاونی صنعتی در سراسر کشور فعال هستند.

وی تصریح کرد: کار و رشد تولید ملی نیازمند این است که در جامعه تبدیل به یک فرهنگ عمومی شود و همه مسئولان نقش خود را در این مساله به نحو احسن ایفا کنند. البته لازم است پیش از آن مصرف کالای ایرانی تبدیل به یک ارزش شود و تولیدکنندگان باید کالاهایی تولید کنند که کیفیت لازم را برخوردار باشد.

معاون وزیر کار در خصوص چگونگی توانمند شدن صنایع کوچک گفت: شکل‌گیری تعاونی‌ها و مشارکت حداکثری پرسنل در تشکیل یک واحد صنعتی بهره‌وری را بالا خواهد برد. ضمن آ‌نکه مسئولان باید تلاش کنند تعاونی‌هایی که نیاز به واردات مواد اولیه دارند را به لحاظ ارزی حمایت کنند. تشکیل تعاونی برای صادرات نیز از جمله راهکارهایی است که می‌تواند صنایع کوچک را حمایت کند.

وی ابراز مایدواری کرد که با برگزاری این گونه نمایشگاه‌ها گام موثری در ترویج فرهنگ تولید و حمایت از کالای ایرانی برداشت ضمن آنکه نباید از استارت‌آپ‌ها و نقش فعال آنها در اقتصاد کشور غافل بود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز