خبرگزاری کار ایران

یک کارشناس حوزه IT در گفت وگو با ایلنا:

دانش تولید کارت‌های ملی هوشمند در کشور وجود دارد/ با تولید داخل باید مانع از خروج اطلاعات به خارج شد

asdasd
کد خبر : ۶۵۴۲۱۱

یک کارشناس حوزه IT گفت: تولید کارت‌های ملی هوشمند در داخل می‌تواند این اطمینان را به ما بدهد که اطلاعات افراد به کشورهای تولید کننده ارسال نمی‌شود.

خلیل طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در خصوص تحریم کارت‌های ملی هوشمند و اینکه آیا توان تولید این کارت‌ها در کشور وجود دارد یا خیر گفت: در حال حاضر بدنه کارت‌های ملی هوشمند به 2 صورت چیپ دار و بدون چیپ تولید می‌شود. با توجه به دانشی که در کشور وجود دارد توان تولید هر 2 نوع این کارت‌ها امکان‌پذیر است.

وی افزود: اما از سویی نیز نمی‌توان زمان به خصوصی برای آن در نظر گرفت چرا که ممکن است تولید آن تنها چند ماه به طول بیانجامد و ممکن است بیش از این زمان نیاز داشته باشد. زیرا تولید این کارت‌ها نیازمند تامین دستگاه‌های به خصوصی است.

طاهری اظهار کرد: از سویی نیز تاکنون این کارت ها از سایر کشورها وارد می‌شده‌اند بنابراین تولید آن در کشور بسیار هزینه برخواهد بود. 

وی ادامه داد: با توجه به همه این مباحث مطرح شده در صورتی که کارت‌های ملی هوشمند در داخل تولید شوند امنیت این کارت‌ها تضمین خواهد شد. البته کارت‌های وارد شده نیز قابلیت بررسی دارند تا از لحاظ امنیتی مورد آزمایش قرار گیرند. چنانچه این کارت ها سکیور المنت داشته باشند واطلاعات را ذخیره و به کشور تولید کننده ارسال کنند به راحتی قابل شناسایی و تشخیص هستند. اما تولید کارت های ملی هوشمند در داخل می‌تواند این اطمینان را به ما بدهد که اطلاعات افراد به کشورهای تولید کننده ارسال نمی‌شود.

خلیل طاهری تصریح کرد: در صورتی که چیپ‌های اینگونه کارت‌ها در داخل تولید شود مسئولیت اطلاعات افراد به عهده شرکت تولید کننده خواهد بود و چنانچه اطلاعات شخصی افراد منتشر شود و در دسترس سایر افراد و یا ارگان‌ها قرار گیرد شرکت تولید کننده به طور قطع باید پاسخ‌گو باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز