خبرگزاری کار ایران

در چارچوب الگوی جدید قراردادهای نفتی

توسعه میدان‌های پارسی و پرنج به مپنا سپرده شد

asdasd
کد خبر : ۶۵۳۲۴۳

توافقنامه رئوس قراردادی توسعه میدان‌های پارسی و پرنج بین شرکت ملی مناطق نفت‎خیز جنوب و گروه مپنا امضا شد.

به گزارش ایلنا به نقل از شرکت ملی مناطق نفت‎خیز جنوب، این توافقنامه، امروز (دوشنبه، ۱۵ مردادماه) بین بیژن عالی‌پور، مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‎خیز جنوب و مجتبی غروی، مدیرعامل بخش نفت و گاز گروه مپنا امضا شد.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‎خیز جنوب در آیین امضای این توافقنامه گفت: این شرکت با هدف توسعه میدان‌های پارسی، کرنج، رگ سفید و شادگان، ۱۸ تفاهم‎نامه با هشت شرکت معتبر داخلی و خارجی امضا کرد که در نتیجه آن، تفاهم‎نامه توسعه میدان کرنج اردیبهشت ماه امسال با کنسرسیوم پرگس امضا شد و برای توسعه میدان‌های پارسی و پرنج با گروه مپنا به تفاهم رسیدیم.

عالی‌پور افزود: میدان‌های پارسی و پرنج از میدان‌هایی هستند که گاز  به آنها تزریق می‌شود و براساس مطالعات انجام شده، انتظار داریم با اجرای طرح توسعه، افزون بر جبران افت طبیعی، تولید آنها ۳۰ تا ۴۰ هزار بشکه در روز افزایش یابد.

وی، افزایش تولید نفت، گاز و مایعات گازی، ایجاد فرصت‎های جدید شغلی، رونق کسب‌وکار و استفاده از ظرفیت‎های داخلی را از دستاوردهای طرح‎های توسعه میدان‌ها برشمرد.

مدیرعامل بخش نفت و گاز گروه مپنا نیز ضمن معرفی توانمندی‎های گروه مپنا گفت: این گروه با وجود ۳,۵ میلیارد دلار قرارداد جاری با وزارت نفت، از نظر امکانات و تجهیزات، توانایی لازم را برای حفاری پنج حلقه چاه جدید دارد.

مدیرعامل بخش نفت و گاز گروه مپنا با اعلام آمادگی این شرکت برای همکاری با مناطق نفت‎خیز جنوب در زمینه تامین برق و بهینه‎سازی تاسیسات و تجهیزات، افزود: امضای این تفاهم‎نامه، فصل جدید همکاری با شرکت ملی مناطق نفت‎خیز جنوب خواهد بود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز