خبرگزاری کار ایران

وزیر راه و شهرسازی:

جهان با یک قمارباز آمریکایی مواجه است / حیف و میل کنندگان بیت المال امروز در صف مدعیان ایستاده‌اند / ایران ایر ارائه بلیت و تخصیص سیاسی نداشته باشد

asdasd
کد خبر : ۶۵۲۶۹۵

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه عده‌ای از حیف و میل‌کنندگان بیت‌المال و همراهان تخصیصات اعتباری امروز پوستین وارونه بر تن کرده‌اند و در صف مدعیان قرار گرفته‌اند، گفت: با همراهی قدرت‌های جهانی چین، روسیه، اتحادیه اروپا، هند و ترکیه می‌توانیم از این شرایط سخت عبور کنیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، عباس آخوندی در مراسم ورود پنج فروند هواپیمای ATR با اشاره به تهدیدهای دولت آمریکا مبنی بر اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران اظهار داشت: جهان با پدیده جدید و با شخصیتی با فرهنگ قماربازی روبه‌رو است که هر روز یک قمار جدیدی را شروع می‌کند و هر روز جهان با یک فضای جدید مواجه می‌شود.

وی افزود: این اقدامات دولت آمریکا یک عدم قطعیت بسیار شدیدی را در جهان ایجاد کرده است و بسیار مهم است که ما در این موقعیت چگونه عمل کنیم و چگونه آینده‌ای پر از امید را برای مردم کشور فراهم آوریم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه نباید دچار این حرکت‌های آمریکایی‌ها شویم اظهار داشت: از روز اول هم بنده معتقد بودم بدون فوت وقت از تداوم برجام دفاع کنیم و با بقیه کشورها که متعهد به برجام هستند این معاهده بین‌المللی را ادامه دهیم و ایران را در یک شرایط بلاتکلیفی قرار ندهیم.

آخوندی تاکید کرد: امروز ثابت شد که باید هر چه زودتر این اقدامات را انجام می‌دادیم و کسانی که بعد از خروج آمریکا از برجام فضا را گل‌آلود کرده‌اند امروز باید به مردم پاسخگو باشند.

وی ادامه داد: متاسفانه بسیاری‌ امروز پوستین وارونه به تن کرده‌اند و همان کسانی هستند که بلافاصله در عمل به صورت آگاهانه و یا به دلیل برخی از منافع خود و یا ناآگاهانه فضا را تغییر دادند و فضای عدم قطعیت ایجاد کرده‌اند آنها مدعی هستند که پشتیبان مردم بوده‌اند اما امروز  باید پاسخگو باشند.

آخوندی تاکید کرد:‌ کسانی که همراه و پشتیبان موسسات اعتباری بودند و از بیت‌المال حیف و میل کرده‌اند امروز در صف مدعیان و پشتیبانان مردم قرار گرفته‌اند حال اینکه باید خودشان نسبت به ایجاد این شرایط پاسخگو باشند.

وی با تاکید بر اینکه در هر حالت ما برای ایران می‌جنگیم ادامه داد: ما ایران و ملت ایران را دوست داریم و آنچه در توان داریم را برای مردم انجام می‌دهیم و به هیچ وجه یک لحظه هم درنگ نخواهیم کرد و پای منافع کشور می‌ایستیم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ورود پنج فروند هواپیمای جدید نشانه تعهد اروپایی‌ها به برجام است، گفت: امیدواریم در این شرایط سخت بتوانیم با همفکری سایر نیروها و قدرت‌های جهانی مانند چین، روسیه، اتحادیه اروپا، هند و ترکیه، ایران را از این شرایط عبور دهیم و لبخند را دوباره بر لب‌های مردم ایران ببینیم.

وزیر راه و شهرسازی با خطاب به مدیران شرکت هواپیمایی ایران ایر اظهار داشت: برای خرید این هواپیما فاینانس تعیین شده و باید پول هواپیما را از طریق عملیات هواپیمایی برگردانیم. بنابراین از تخصیص‌های سیاسی بپرهیزیم و تمام عملیات هواپیمایی را براساس برنامه‌های بازرگانی انجام دهیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز