خبرگزاری کار ایران

طوفان تقاضا و رشد 4000 هزار واحدی شاخص / بورس از کانال 128 هزار واحد گذشت

asdasd
کد خبر : ۶۵۲۶۸۵

بورس تهران در دقایق ابتدایی و به واسطه هجوم بی سابقه معامله گران در سمت تقاضا، با رشدی شگفت انگیز فعالیت خود را آغاز کرد.

به گزارش ایلنا، بازار سهام دومین روز از هفته را با جهشی بی سابقه آغاز کرد.

طوفان تقاضا در ابتدایی ترین ساعات معاملات بورس تهران، شاخص کل را با جهش بیش از 4 هزار واحدی همراه ساخت. بر همین اساس در 30 دقیقه ابتدایی فعالیت بورس، شاخص 2 رکورد شکنی در حصول کانال جدید و رشد روزانه به ثبت رساند.

 برهمین اساس امروز، 14 مردادماه سال 97 ، بورس تهران بزرگترین جهش رشد شاخص را در تاریخ فعالیت این بازار به ثبت رساند. به این ترتیب شاخص بازار سهام در 30 دقیقه ابتدایی با صعودی بیش از 4 هزار واحدی، به نیمه های کانال 128 هزار واحد وارد شد و سرمایه گذاران را غافلگیر کرد. ارزش معاملات بازار سهام (تاکنون)، به بیش از 250 میلیارد تومان رسیده و حجم معاملات نیز 680 میلیون سهم است.

بررسی ها نشان می دهد طوفان رشد شاخص ، با اهرم صنعت پتروشیمی آغاز شده و بعد از گروه معدنی – فلزی به دیگر صنایع تسری یافته است.

بیشترین نماد اثرگذار بر رشد شاخص تا کنون "فارس" است که تقاضای خرید 17میلیون سهم را به ثبت رسانده است. بررسی تغییر مالکیت بازار حاکی از آن حمایت قابل توجه سهامدار حقوقی از این نماد است.

فولاد مبارکه اصفهان نیز دومین نماد موثر بر روند فعلی است. تقاضای 32 میلیونی "فولاد" را به صف خرید رسانده، که حضور 46 درصدی بازیگران بزرگ بازار در سمت تقاضا قابل توجه است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز