خبرگزاری کار ایران

فرود پنج فروند هواپیمای جدید ای تی آر بر روی باند مهرآباد

asdasd
کد خبر : ۶۵۲۵۵۶

پنج فروند هواپیمای جدید ای تی آر بر باند فرودگاه مهرآباد به زمین نشست.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، پنج فروند هواپیمای ای تی آر 72 مورد قرارداد با شرکت ایتالیایی فرانسوی ای تی آر و ایران ایر به ناوگان هوایی کشورمان اضافه شد. دو روز گذشته شرکت ای تی آر این پنج فروند هواپیما را از قرارداد منعقد شده فروش 20 فروند هواپیما به ایران ایر تحویل داد و روز گذشته این هواپیماها آشیانه ای تی آر را به مقصد تهران ترک کردند.

بهار سال 96 قرارداد خرید 20 فروند ای تی آر با ایران ایر منعقد شد.

این هواپیماها مدل ای تی آر   600 - 72هستند که برای اولین بار در سال 2010 میلادی تولید و به ناوگان هوایی دنیا وارد شدند.

ای تی آر  600-72 ظرفیت جابجایی 70 مسافر را تا مسافت 1500 کیلومتر را دارد و به دلیل استفاده از موتورهای ملخی مصرف سوخت در این هواپیماها بسیار پایین است.

یکی از دلایل خرید هواپیماهای ای تی آر رونق فرودگاه‌های کوچک در شهرهای کم برخوردار بوده چرا که این هواپیماها از مدل هواپیماهای کوتاه برد هستند و امکان فرود در شرایط جوی سخت را هم دارند.

دولت فرانسه توانست پس از خروج آمریکا از برجام استثناهایی از دولت آمریکا برای فروش این تعداد هواپیما به ایران دریافت کند.

تاکنون هشت فروند ای تی آر تحویل داده شده و امروز هم پنج فروند دیگر تحویل می‌شود و گفته شده احتمال تحویل  سه فروند هواپیمای دیگر هم از سوی ای تی آر وجود دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز