خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم ارومیه در گفت‌وگو با ایلنا:

تعطیلی عمران به بهانه نجات دریاچه ارومیه/ روستاهای کنار دریاچه با مشکل تامین آب شرب مواجه هستند

asdasd
کد خبر : ۶۵۱۸۲۵

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: چند سد در دست احداث داشتیم که هر کدام 32 و 22 درصد پیشرفت داشتند اما تعطیل شده‌اند اگر اینها به اتمام می‌رسیدند در زمستان و زمان پرآبی می‌توانستیم آب سد را رها و وارد دریاچه کنیم و در صورت بروز سیل نیز خسارتی به روستاها و مزارع وارد نمی‌شد، اما نیمه کاره رها شده‌اند.

نادر قاضی پور در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، درباره آخرین وضعیت احیای دریاچه ارومیه اظهار داشت: در سال آبی جاری میزان بارندگی در حوضه آبریز دریاچه ارومیه نسبت به سال گذشته و هم نسبت به درازمدت افزایش 20 تا 40 درصدی داشته اما ارتفاع و سطح تراز دریاچه تغییری نکرده است.

وی با بیان اینکه اگر بارندگی نداشتیم مشکل دریاچه حاد می‌شد، افزود: ستاد احیای دریاچه ارومیه ستاد مرگ آذربایجان غربی شده است، مصوبات را از کاخ شیشه‌ای می‌گیرند، ابتدا گفته شد که کشاورزی را تعطیل کنید ما پول آن را پرداخت می‌کنیم، ما می‌گوییم، شما پول معلمان و طلب بازنشستگان را بدهید، بدهی وزارت راه و نیرو به پیمانکاران را پرداخت کنید، مردم با نیروی بازو نان حلال بدست می‌آورند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در حال حاضر کلیه کارهای عمرانی، تولیدی و صنایع استان به بهانه دریاچه ارومیه تعطیل شده و احداث کارخانه جدید نداریم،که همه این‌ها باعث شده‌اند ظلم مضاعفی به آذربایجان غربی شود.

وی خاطرنشان کرد: ما چند سد در دست احداث داشتیم که هر کدام 32 و 22 درصد پیشرفت داشتند اما تعطیل شده‌اند اگر اینها به اتمام می‌رسیدند در زمستان و زمان پرآبی می‌توانستیم آب سد را رها و وارد دریاچه کنیم و در صورت بروز سیل نیز خسارتی به روستاها و مزارع وارد نمی‌شد، اما نیمه کاره رها شده‌اند.  

قاضی پور در ادامه درباره مشکل تامین آب شرب در سطح استان گفت: اکنون در تعدادی از روستاهای کنار دریاچه با مشکل جدی تامین آب شرب مواجه هستیم.

وی یادآور شد: در هر حال نجات دریاچه ارومیه برای ما بیش از هر چیز دیگر اهمیت دارد و حیات و ممات ما به آن وابسته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز