خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل اتحادیه مرغداران در گفت وگو با ایلنا:

۱۰ تن صادرات تخم مرغ گفتن ندارد/ مرغداران امنیت شغلی ندارند/بیمه خسارت امسال را با قیمت سال قبل محاسبه می‌کند

asdasd
کد خبر : ۶۵۰۷۸۱

مدیر عامل اتحادیه مرغداران استان تهران گفت: با وجود صادرات ۱۹۵ هزارتنی تخم مرغ در سال گذشته، ۱۰ تن صادرات امسال اصلا گفتن و مانور دادن ندارد.

ناصر نبی پور مدیرعامل اتحادیه مرغداران استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، در خصوص قیمت تخم مرغ و تولید آن اظهار کرد: ما در حال حاضر هم تولید تخم مرغ و هم واردات داریم و میانگین قیمت تخم مرغ هر کیلو ۶۵۰۰ تومان است که این قیمت نسبت به شرایط موجود به ضرر مرغداران است.

وی افزود: با توجه به آنفولانزایی که سال گذشته پشت سرگذاشتیم و همچنان هم سایه آن بر سر تولیدکنندگان حس می‌شود و شرایطی که بیمه ها برای ما به وجود آورده اند، امنیت شغلی در این صنف وجود ندارد. در این میان قیمت نهاده ها هم به ضرر تولیدکنندگان است و صرفه اقتصادی ندارد.

نبی پور در ادامه در رابطه با پرداخت خسارت بیمه به تولیدکنندگان خاطرنشان کرد: سال گذشته مرغی که در 5 ماه اول سال پرورش می دادیم  20 هزار تومان هزینه داشت و در زمان آنفولانزا بیمه 15 هزار تومان خسارت می داد اما امسال این مرغ 32 هزار تومان هزینه بر داشته و باز هم بیمه 15 هزار تومان خسارت برآورد می کند و 12 هزار تومان افزایش قیمت را نادیده می گیرد و این درحالی است که مرغداران به بروز مجدد آنفولانزا اطمینان دارند.

وی افزود: مرغداران جرات تولید ندارند و هیچ ارگانی با ما همکاری نمی کند.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران استان تهران با اشاره به ناچیز بودن صادرات تخم مرغ در 5 ماهه امسال تصریح کرد: تخم مرغ صادراتی سال 97 آنقدر نیست که به خاطرش جو سازی می کنند. سال گذشته 195 تن صادرات داشتیم و امسال تنها 10 تن صادرات تخم مرغ داشتیم که نسبت به سال قبل اصلا قابل بازگویی نیست که بتوان بر روی آن مانور داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز