خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق بازرگانی ایران و هند به ایلنا خبر داد:

افتتاح دو شعبه بانک پاسارگاد و سامان در هند/پایبندی هند به تعهدات اقتصادی خود، از سایر کشورها بیشتر است/ادامه معاملات با روپیه برای بی‌اثرکردن تحریم‌ها

asdasd
کد خبر : ۶۵۰۴۵۲

رئیس اتاق بازرگانی ایران و هند گفت: در آینده‌ای نزدیک شاهد افتتاح دو شعبه بانک پاسارگاد و سامان در هند خواهیم بود که این امر به تاجران ایرانی بسیار کمک خواهد کرد.

ابراهیم جمیلی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در خصوص تاثیر تحریم‌ها بر روی روابط تجاری ایران و هند گفت: هند یکی از کشورهایی است که در تحریم‌های قبلی نیز روابط تجاری خود را با ما حفظ کرد و می‌توان گفت جزو معدود کشورهایی بود که سطح معاملات خود را بالا برد. اکنون نیز آنها اعلام کرده‌اند که در بحث ترانزیت چابهار به هیچ عنوان عقب‌نشینی نخواهند کرد و به خرید نفت از ایران نیز ادامه می‌دهند.

رئیس اتاق بازرگانی ایران و هند ادامه داد: هند همواره نسبت به تعهداتش نسبت به دیگر کشورها بیشتر پایبند بوده و در دوران تحریم‌های قبلی این را ثابت کرد اما اینکه بگوییم تحریم‌ها هیچ تاثیری بر روی روابط اقتصادی نخواهد گذاشت غیرواقعی است.

جمیلی افزود: به هر حال در حوزه‌های مختلف اعم از بانکی و حمل و نقل ما شاهد کاستی‌هایی خواهیم بود اما برای دقیق‌تر شدن در این موضوع باید منتظر گذشت زمان باشیم.

رئیس اتاق بازرگانی ایران و هند گفت: پیش‌بینی ما این است که در برخی حوزه‌ها میزان تبادلات تجاری ما افزایش و در برخی حوزه‌ها کاهش پیدا خواهد کرد، اکنون ما نفت، محصولات پتروشیمی و کودهای کشاورزی را به این کشور صادر و فولاد، دارو و برنج را وارد می‌کنیم.

وی ادامه داد: بحثی که به تازگی مطرح شده انجام معاملات با روپیه است که باعث خواهد شد بانک‌های هندی و همین طور شرکت‌هایی که با آمریکا نیز معامله می‌کنند با آرامش بیشتری برای همکاری با تاجران ایرانی قدم بردارند.

وی گفت: بخش خصوصی هند با آمریکا تبادلات زیادی دارد و به طور قطع ما شاهد محدودیت‌هایی در این حوزه خواهیم بود.

جمیلی تصریح کرد: کارهایی نیز از سمت کشورمان برای بی‌اثرکردن تحریم‌ها انجام شده است. به طوری که در آینده‌ای نزدیک شاهد افتتاح دو شعبه بانک پاسارگاد و سامان در هند خواهیم بود که این امر به تاجران ایرانی بسیار کمک خواهد کرد. ضمن آنکه بر روی صادرات مجدد از هند نیز کارهایی انجام داده‌ایم که ترجیح می‌دهیم رسانه‌ای نشوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز