خبرگزاری کار ایران

مقررات زائد مانع اصلی توسعه کسب و کارهای آنلاین در ایران

asdasd
کد خبر : ۶۴۹۲۸۷

رئیس سازمان ملی کارآفرینی ایران گفت: متاسفانه میل شدید دستگاه های دولتی به تولید و تدوین مقررات دست و پاگیر و بازدارنده به مهمترین مشکل و مانع کسب و کارهای نوپا مبتنی بر نوآوری و به ویژه کسب و کارهای آنلاین در ایران تبدیل شده است .

به گزارش ایلنا، سلاح ورزی با اشاره به قوانین زائد در حوزه کسب و کار گفت: علی رغم قوانین زیاد و وجود نهادهای متعدد در حوزه مقررات‌زدایی از جمله شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی کمیته ماده ۱۲ دائمی شدن برخی از احکام توسعه و هیأت مقررات زدایی و مجوزهای کسب و کار و تاکید مقامات عالی مانند مقام رهبری، رئیس جمهورو معاون اول هیچ اقدام موثری در کاهش مقررات زائد به انجام نرسیده است و ماشین تولید مجوزها مقررات جدید همچنان در حال تولید و تکثیر است .

 به گفته رییس سازمان ملی کارآفرینی ایران در حالی که در ماه‌های گذشته بعد از برگزاری جلسات فراوان هیئت مقررات‌زدایی عدم نیاز به اخذ مجوز تی نماد و ضروری نبودن مجوز بند "ب" برای کسب و کارهای مجازی را در حوزه گردشگری تصویب و ابلاغ نمود، اما در هفته‌های اخیر گزارش های متعددی مبنی بر دخالت سازمان هواپیمایی کشوری و ایجاد موانع و تعریف مجوزهای جدید بر سر راه کسب و کارهای آنلاین در حوزه رزرو و فروش بلیط به گوش می رسد . ظاهراً با شکایت سازمان هواپیمایی کشوری و بر خلاف مفاد قانون بهبود مستمر محیط کسب و کارو در یک حرکت ناگهانی تعداد قابل توجهی از کسب و کار های فعال در زمینه ارائه خدمات رزرو و خرید بلیط آنلاین مسدود و از دسترس خارج شدند. 

به گفته سلاح ورزی این اقدامات جزیره ای مصداق بارز اخلال در فضای کسب و کار و در تضاد با سیاست های اشتغالزایی دولت است و حتما پیگیری لازم برای  لغو این مجوز ها دردستور کار سازمان ملى کارآفرینی ایران خواهد بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز