خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق اصفهان:

30 درصد آب مورد نیاز نیروگاه اصفهان از پساب تصفیه شده تأمین خواهد شد

asdasd
کد خبر : ۶۴۷۵۱۶

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق اصفهان از اجرای طرح‌های تامین آب مورد نیاز این نیروگاه خبر داد و افزود: با اجرای طرح تصفیه‌خانه فاضلاب شهری خمینی‌شهر، 30 درصد آب مورد نیاز نیروگاه اصفهان تأمین خواهد شد.

به گزارش ایلنا، مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق اصفهان در زمینه مشکلات ناشی از قطع آب رودخانه زاینده رود و کمبود آب مورد نیاز واحدهای نیروگاه اصفهان اظهار داشت: طراحی واحدهای نیروگاه اصفهان بر اساس برج تر است و آب مصرفی واحدها از طریق ۴ حلقه چاه فلمن که در مجاورت رودخانه زاینده رود احداث شده بود، تأمین می‌شد.

 بهمن نیکی افزود: طبیعی است که با قطع آب رودخانه زاینده رود و عدم تغذیه چاه‌های فلمن از طریق بستر رودخانه به تدریج آب دهی این چاه‌ها کاهش یافته و نهایتاٌ به صفر برسد، لذا یکی از شریان‌های اصلی تولید برق در این نیروگاه، دچار چالش شدید شد.

وی در ادامه در خصوص مشکلات ناشی از این اتفاق گفت: اصلی‌ترین هدف شرکت مدیریت تولید برق اصفهان تأمین برق مطمئن و پایدار است که تحت تأثیر یک عامل بیرونی (قطع آب رودخانه زاینده رود) قرار گرفت و متاسفانه در حال حاضر شاهد کاهش تولید برق در نیروگاه اصفهان هستیم.

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق اصفهان ادامه داد: همانطور که در سوابق این نیروگاه، موجود است در سالیان متمادی نیروگاه اصفهان یکی از آماده‌ترین نیروگاه‌های شبکه سراسری برق ایران بوده و به‌رغم اینکه واحدهای تولید برق این نیروگاه، قدمت بالایی دارند به دلیل نگهداری و تعمیرات به هنگام و بهره برداری صحیح، همواره از آمادگی تولید حداکثری و درحد توان نامی برخوردار بوده‌ایم، ولی در حال حاضر امکان پیش بینی دقیقی از وضع تولید در این نیروگاه نمی‌توان داشت و متناسب با میزان آب دریافتی، تولید برق انجام می‌شود.

 نیکی درباره برنامه‌های این نیروگاه برای مقابله با این کمبود آب به ارائه ده‌ها پیشنهاد توسط کارشناسان به کمیته پیشنهادات شرکت مدیریت تولید برق اصفهان در راستای کاهش مصرف آب اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به امکانات موجود، بسیاری از این پیشنهادات به مرحله اجرا رسیده و کمک شایانی در صرفه جویی مصرف آب نیروگاه کرده است. از جمله احداث استخر ذخیره آب ۷۰۰۰ مترمکعبی، تغییر کاربری تانک مازوت ۲۲ هزار مترمکعبی جهت ذخیره آب، ارتباط بین استخرها و لوله‌های انتقال آب و مانند آن که قابلیت مانور نیروگاه در شرایط موجود را جهت تولید برق در ساعات پیک مصرف، بالا می‌برد.

وی ادامه داد: احداث یک استخر 2000 مترمکعبی فیلتراسیون، پمپ خانه و لوله کشی مورد نیاز جهت ایجاد سیستم آبیاری قطره‌ای به جای آبیاری سنتی قبلی که کاهش مصرف قابل ملاحظه‌ای در میزان آب مورد نیاز فضای سبز ایجاد کرد.

 نیکی در ادامه در ارتباط با اجرای پروژه‌های مهم ساخت برج خشک هیبریدی و تصفیه خانه فاضلاب شهری جهت تأمین آب مورد نیاز نیروگاه اصفهان گفت: عملیات اجرای پروژه تصفیه خانه فاضلاب شهری خمینی‌شهر و درچه در داخل این نیروگاه کلید خورده و با به بهره برداری رسیدن این پروژه حدود ۳۰ درصد از آب مورد نیاز نیروگاه اصفهان از طریق تصفیه پساب شهری تأمین خواهد شد و به یک تولید حداقلی، ولی ثابت و قابل اتکا دست پیدا خواهیم کرد. البته سرعت پیشرفت این پروژه نیز متناسب با تزریق نقدینگی است.

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق اصفهان، همچنین در رابطه با پروژه احداث برج خشک هیبریدی اظهار داشت: خوشبختانه مجوزهای لازم اخذ شده و قرارداد اجرایی آن با شرکت مپنا به صورت E.P.C در شرف انعقاد است و امیدواریم با اجرایی شدن آن بتوانیم حداقل یک واحد ۳۲۰ مگاواتی نیروگاه را بصورت پایدار در شبکه داشته باشیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز