خبرگزاری کار ایران

عرضه نفت خام در بورس در انتظار تصمیم دو وزیر

asdasd
کد خبر : ۶۴۷۲۵۸

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار، شرایط برای عرضه نفت خام در بورس را فراهم دانست و ابراز امیدواری کرد با پیگیری های وزیران نفت و امور اقتصادی و دارایی، این طرح زودتر اجرایی شود.

به گزارش ایلنا؛ شاپور محمدی درباره طرح دولت برای فروش نفت خام در بورس، افزود: عرضه نفت کوره و سایر فراورده های نفتی در بورس انرژی از مدت‌ها پیش در حال انجام بوده، بنابراین فروش نفت خام در بورس انرژی نیز امکانپذیر است.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: همانند قراردادها و معاملات آتی سکه، امکان انجام معاملات آتی «غیرنقدی» نفت خام در بورس انرژی نیز فراهم است. محمدی با بیان اینکه از نظر بازار سرمایه مانعی در عرضه نفت خام در بورس وجود ندارد، اضافه کرد: امکان فروش داخلی و نیز فروش خارجی، ارزی و ریالی نفت وجود دارد.

سخنگوی سازمان بورس و اوراق بهادار یادآور شد: تاکنون با بانک مرکزی و وزارت خانه های نفت و وزارت امور اقتصادی و دارایی مذاکره و مکاتبه‌هایی را در اینباره انجام داده ایم. رییس سازمان بورس و اوراق بهادار به تاخیر چند ساله برای آغاز این طرح اشاره کرد و گفت: به نظر می رسد اکنون بیش از هر زمان دیگری، شرایط اجرای آن فراهم شده است.

گفتنی است؛ ایده راه‌اندازی بورس نفت نخستین بار در اواخر دهه ۱۳۷۰ و در چارچوب سیاست های برنامه سوم توسعه کشور مطرح شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز