خبرگزاری کار ایران

در چهاردهمین جشنواره شهید رجایی اتفاق می‌افتد انتخاب دستگاه‌های اجرایی برتر با رأی مردم

asdasd
کد خبر : ۶۴۷۱۸۳

رئیس امور مدیریت و ارتقای فرهنگ سازمانی سازمان اداری و استخدامی از ابلاغ بخش‌نامه شهید رجایی به دستگاه‌های اجرایی کشور خبر داد و گفت: اعضای ستاد مرکزی جشنواره در هفته گذشته توسط معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور که خود، رئیس ستاد جشنواره شهید رجایی هم هست، منصوب شدند.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی سازمان اداری و استخدامی کشور علاء‌الدین رفیع‌زاده، رئیس امور مدیریت و ارتقای فرهنگ سازمانی سازمان اداری و استخدامی کشور، درباره جشنواره چهاردهم افزود: در ستاد مرکزی جشنواره با تصمیم‌ها و سیاست‌هایی که از قبل در این باره برنامه‌ریزی شده، وضعیت دستگاه‌های اجرایی و مدیران برگزیده، طبق شاخص‌های ارزیابی، مورد بررسی قرار گرفته و از دستگاه‌های اجرایی برتر در این جشنواره قدردانی می‌شود.

وی درخصوص شاخص‌های ارزیابی عملکرد دستگاه‌ها گفت: ارزیابی عملکرد برای جشنواره چهاردهم، براساس فصل یازدهم قانون ماده ۸۱ و ۸۲  انجام شده و بر اساس معیارهای مشخصی دستگاه‌های خوب و بد انتخاب می‌شوند.

 رفیع‌زاده با اشاره به اینکه هر ارزیابی شاخص‌های خود را دارد افزود: ماده ۸۱ و ۸۲ آیین نامه‌ای دارد که طبق بند الف و ب ماده ۳ این آیین‌نامه که مصوبه هیئت وزیران است، همه ساله شاخص‌ها را به‌روز کرده و ابلاغ می‌کنیم، و آن شاخص‌ها چیزی جز ماموریت‌ها و قوانینی بالادستی ما که به عهده دستگاه‌ها گذاشته شده، نیست.

رئیس امور مدیریت و ارتقای فرهنگ سازمانی سازمان اداری و استخدامی در ادامه، سه کمیته «اطلاع‌رسانی و ارتباطات»، «پشتیبانی» و «ارزیابی عملکرد» را از کمیته‌های اصلی ستاد مرکزی نام برد و افزود: امسال از دستگاه‌های برتر سال گذشته برای حضور در این ستاد دعوت شده است تا از پیشنهادات و نظرات آنان در در تصمیم‌گیری‌ها و برگزاری هرچه بهتر این جشنواره استفاده کنیم.

رفیع‌زاده جشنواره چهاردهم را متفاوت‌تر از دوره‌های قبل برشمرد و دلیل آن را در چند اقدام جدید در سال جاری ذکر کرد و افزود: امسال بر خلاف سال‌های گذشته و به منظور داشتن فرصت کافی برای برنامه‌ریزی هدف‌مند در دستگاه‌های اجرایی، شاخص‌های ارزیابی عملکرد سال جاری در ابتدای سال و طی بخش‌نامه به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد.

 وی با اشاره به اینکه این بخش‌نامه در سال‌های گذشته در انتهای سال ابلاغ می‌شد و دستگاه‌ها امکان برنامه‌ریزی به‌موقع برای اجرای کامل شاخص‌ها در طول دوره برای دستگاه‌‌های اجرایی را نداشتند، گفت: با این اقدام، دستگاه‌های اجرایی خواهند توانست با فعال‌کردن شورای راهبری توسعه مدیریت و کمیته‌های ذیل آن در دستگاه خود، و با تلاش بیشتر و برنامه‌ریزی دقیق‌تر، عملکرد بهتری را در خصوص اجرای مأموریت سازمانی مرتبط با شاخص‌های دوره قبل ارائه دهند.

  رفیع‌زاده، تمامی تکالیف و مأموریت‌هایی که قانون مدیریت خدمات کشوری یا قوانینی که از سوی هیئت وزیران، شورای‌عالی اداری، مجلس شورای اسلامی و سایر مراجع قانون‌گذاری به عهده دستگاه اجرایی گذاشته است، و برنامه‌های جامع اصلاح اداری که همه دستگاه‌ها مکلف به انجام آن هستند را از شاخص‌های عمومی برشمرد و شاخص‌های تخصصی را وظایف و تکالیف مشخص هر دستگاه ذکر کرد.

چهاردهمین «جشنواره شهید رجایی» به مناسبت گرامی‌داشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، و پاس‌داشت مقام شهدای دولت، هم‌زمان با هفته دولت برگزار می‌شود. در این جشنواره که هدف از برگزاری آن ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی و قدردانی از مدیران دستگاه‌های برتر است، رئیس‌جمهور و مسئولان لشکری و کشوری حضور دارند.

 رفیع‌زاده در ادامه از اجرای طرح جدید «سنجش ادراک عملکرد دستگاه‌ها» خبر داد و گفت: اواخر سال گذشته مطالعه‌ای برای نحوه اندازه‌گیری نظر مردم درمورد امور اجرایی انجام دادیم و به این نتیجه رسیدیم که برای این کار ابتدا با ایجاد یک پنل سامانه پیام کوتاه و ارسال پیامک، از افرادی که به دستگاه‌های عمومی مراجعه کرده و خدمت گرفته‌اند نظرسنجی کنیم، که نهایتاً خروجی این نظرسنجی یکی از معیارهای ما برای انتخاب برترین‌های جشنواره است.

رئیس امور مدیریت و ارتقای فرهنگ سازمانی سازمان اداری و استخدامی اجرای این طرح را منطبق با بند ۱۷ سیاست‌های کلی نظام اداری ابلاغی مقام معظم رهبری با عنوان «خدمت‌رسانی برتر، نوین و کیفی»، و به منظور ارتقای سطح رضایت‌مندی و اعتماد مردم و نیز اجرای موضوع استراتژیک چهارم از برنامه هشتم نقشه راه اصلاح نظام اداری و نیز با توجه به ظرفیت‌های موجود در فصل یازدهم قانون مدیریت خدمات کشوری ذکر کرد.

 رفیع‌زاده، توانمندسازی ارزیابان را یکی از موضوعات مهم در ارزیابی دستگاه‌ها در جشنواره چهاردهم خواند و گفت: برای این منظور، دوره‌های آموزشی‌ای با هدف تربیت نیروی انسانی کارآمد و ایجاد وحدت رویه بین ارزیابان عملکرد دستگاه‌های اجرایی از ۱۱ تا ۱۹ تیرماه برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با تقویت بنیه علمی ارزیابان و و اجرای طرح‌های سنجش دستگاه‌های اجرایی، شاهد ارزیابی دقیق‌ و واقعی‌تر خواهیم بود.

 
 
 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز